3 personer tittar på det här hotellet
Lås de lägsta priserna från de här webbplatserna
Expedia.com127 US$
Priceline127 US$
eDreams127 US$
Travelocity127 US$
Trip.com200 US$
Omdömet skrevs 12 oktober 2018

Jättefint hotell med väldigt trevlig och hjälpsam personal som förhöjde hela vistelsen.Vi bodde i ett trippelrum och de finns tyvärr bara upp till andra våningen så man får inte den absolut bästa utsikten, som finns högre upp i hotellet, över hamnen och havet, men ändå otroligt vackert att vakna och dra upp balkongdörren och se ut över alla fina båtar i hamnen. Välj rum med havsutsikt! Värt att betala extra för. Men tänk på att trafiken är rätt intensiv på vägen nedanför och bor man långt ner låter det mycket under rusningstiderna.
Hotellet ligger i Santa Catalina och det finns gott om bra restauranger i området på gatorna La Fabrica och Calle Annibal. Rekommenderar verkligen Santina Palma för frukost eller brunch. Det är promenadavstånd in till gamla stan och centrum, tar ca 15 minuter. Smidigt med ettans buss som går direkt från flygplatsen och stannar utanför hotellet. Och på en gata ovanför hotellet går treans buss till fina stranden Cala Major, det tar ca 10 minuter att åka dit.
Rummet var väldigt fräscht, välstädat med fint badrum. Den enda men tyvärr ganska jobbiga nackdelen som drar ner betyget från fem till fyra är att sängarna var lite för hårda. Vi sov inte helt bra någon av oss och då väger vi olika mycket.
Servicen på hotellet var som sagt toppen och sista dagen fick vi använda solterassen och kunde duscha innan vi åkte till det sena kvällsflyget. Det gjorde oss väldigt glada! Slutsatsen är att vi (två vuxna och en tonåring) absolut kan rekommendera hotellet. Vi hade fantastiska dagar på Costa Azul och återvänder gärna!

Rumstips: Välj gärna rum så högt upp som möjligt och med havsutsikt.
Datum för vistelsen: oktober 2018
3  Tack Girontjej
DireccionHCA, Director General på Hotel Costa Azul, svarade på det här omdömetSvarade 20 oktober 2018

Dear Girontjej,

Thank you so much for your recent stay and your recommendation. We are very pleased that you have enjoyed and hope to see you again in your next stay in Palma.

Omdömet skrevs 11 oktober 2018 från mobil enhet

Jag och en vän var där med våra fruar för att fira deras 40-års dag.
Valde deras premiumrum med utsikt över marinan och vilken utsikt vi fick!
Flera tidiga kvällar spenderades där med ett glas Cava innan det var dags att gå den korta promenaden till det restaurangtäta områdena in mot stadskärnan. Hotellet hade tom satt in en flaska första dagen med en hälsning om att våra fruar födelsedag skulle bli bra, en väldigt fin gest.

Hotellet är fräscht och bra med bra läge tycker jag. Liten pool intill soldäck där man kan ta en liten drink och avnjuta de sista solstrålarna på dagen om man varit på äventyr.
Utsikten från de rum som vetter ut mot marinan är svårslagen. Man ser katedralen på avstånd men är sannerligen magnifik.
Imponeras man inte av den så finns det båtar och fartyg att titta på förutom den strida ström av flygplan som har sin inflygning/utflygning utanför marinan. Dock på sådant avstånd att man inte störs alls.

Frukosten var fenomenal! Fanns stor variation på det man ville ha. Helt klart över medel av vad jag erfarit under åren.

Rekommendera det till fler? Självklart!
Återkomma? Självklart!

Datum för vistelsen: oktober 2018
Tack 257mattiasl
DireccionHCA, Director General på Hotel Costa Azul, svarade på det här omdömetSvarade 12 oktober 2018

Dear Mattias L,

Thank you for this great review and we hope to see you again in your next holidays in Palma.

Omdömet skrevs 21 september 2018 från mobil enhet

Kanonhotell, mycket bra läge. Rent och fräscht. Mycket att välja på till frukosten. Kommer att bo här igen. Vi kom mycket tidigt på morgonen, personalen fixade så att vi inte behövde vänta så länge på vårt rum. Enda nackdelen är att det är för lite solstolar vid poolen.

Datum för vistelsen: september 2018
Tack Marie N

Dear Marie N,

Thank you for your review. We are delighted that you had a great holiday with us and hope to see you soon.

Omdömet skrevs 19 september 2018

Stora rum med sköna sängar.Vattenkokare ,te och kaffe fylldes på varje dag.Kylskåp.

Perfekt läge med fin utsikt över hamen och katedralen.
Från flygplatsen går buss 1 nästan till hotellets ingång.
Trevlig personal.Rent och snyggt. Pool på sol altan med utsikt över hamnen.

Rumstips: Be få rum med balkong mot hamnen
Datum för vistelsen: september 2018
Tack Katarina M
DireccionHCA, Director General på Hotel Costa Azul, svarade på det här omdömetSvarade 20 september 2018

Dear Katarina M

Thank you for your amazing review. We are very pleased that you have enjoyed your stay with us and hope to see you again!

Omdömet skrevs 1 maj 2018 från mobil enhet

Hotel Costa Azul tycker jag har ett perfekt läge i Palma. Nära till allt.
Trevlig personal, rent och bra städat.
Frukosten var väldigt bra. Poolområdet är trevligt, väl värt ett besök om vädret tillåter.

Datum för vistelsen: maj 2018
Restyp: Reste i arbetet
Tack KingJP71
DireccionHCA, Director General på Hotel Costa Azul, svarade på det här omdömetSvarade 2 maj 2018

Dear KingJP71

Thank you for your great comments and would hope that you will return to see us again at some stage in the future.