Kostnadsfri avbokning till den 22-02-04
Kostnadsfri avbokning till den 22-02-04
Travelocity70 US$
travelup.com96 US$
Omdömet skrevs 24 juli 2019

Trevligt hotell som ligger med gångavstånd till Palma (ca 3,5 km) och som ligger nära stranden Cala Major och 2 min promenad till shoppingcenter PortoPi. Så allt är verkligen toppen med hotellet, MEN! Viktigt att tänka på att det är extremt lyhört. Är du känslig och är där för att ha semester och vila upp dig som vi var så är det tveksamt om ni ska välja det här hotellet. Vi fick dåligt med sömn tyvärr :(

Datum för vistelsen: juli 2019
Tack Frida H
XiscoCorben, Director General på Catalonia Majorica Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 26 juli 2019

Kära Frida, tack så mycket för ditt besök och tack så mycket för dina kommentarer, som hjälper oss att förbättra vår kvalitet och servicenivå varje dag. Vi noterar det du berättar för oss. Vi ber om ursäkt för besväret vi har orsakat dig och ber om ursäkt för det. Vi hoppas dock se dig igen på vårt hotell vid ditt nästa besök i Palma de Mallorca.

Omdömet skrevs 19 juli 2019 från mobil enhet

Hotellet ligger cirka 3.5km enkel promenad från både centrala Palma och närliggande strand (Cala Major), uppför en brantare backe vid en bakgata med fantastisk utsikt över hamnen. Det finns dock en hiss som gör att du slipper ta den branta backen varje gång om så önskas. Nedanför nämnda backe ligger köpcenter Portopi som har allt man kan önska sig av ett köpcenter - inkl. Resturanger. Bussen går nedanför nämnda backe både till Palma (cirka 20min) eller strand 1 (cala major, cirka 5min) eller strand 2 (platja de illetas 10-15min). Enligt oss var stranden på Cala Major bättre då den var luftigare och större. Således är läget på hotellet bra.

Standardrummen är väldigt små, men fina med stort fint och fräscht badrum. Sängen är toppen, balkongen är fin. Städningen väldigt bra.

MEN... rummen är fruktansvärt lyhörda vilket gör att du inte ska förvänta dig mycket sömn -- vilket i sin tur tar bort alla andra plus som ovan nämnts så till den grad. Förutom att höra dina grannar, hotellpersonal får du även ynnesten i att var och varannan minut höra vattenledningarna som av spolning/dusch låter som en större fors i regnväder.

Tråkigt sett till ett annars bra hotell.

Datum för vistelsen: juli 2019
Tack Tom S

Kära gäst, tack så mycket för ditt besök och tack också för dina kommentarer, som hjälper oss att förbättra vår kvalitet och servicenivå varje dag. Vi noterar vad du anger i förhållande till utbyte av te i ditt rum. Vi ber om ursäkt för besväret vi har orsakat dig och ber om ursäkt för det. Vi hoppas dock se dig igen på vårt hotell vid ditt nästa besök i Palma de Mallorca.

Omdömet skrevs 17 september 2018

Bra läge med vacker utsikt, smidigt med buss 3 utanför som tar en både in till Palma stad under kvarten eller ut till den vackra Illetas stranden. Härlig takbar med tillhörande pool. Riklig frukostbuffé som borde tilltala den mest kräsne.

Datum för vistelsen: september 2018
1  Tack Departure483622
xisco_barea, Director General på Catalonia Majorica Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 20 september 2018

Kära Carolina, tack så mycket för ditt besök och tack så mycket för din snygga recension, vilket hjälper oss att förbättra våra kvalitets- och servicestandarder. Det är ett nöje att veta att din erfarenhet på vårt hotell har varit en framgång och vi hoppas att vi ses igen på vårt hotell vid ditt nästa besök i Palma de Mallorca.

Omdömet skrevs 4 juli 2018 från mobil enhet

Vi har bott 5 nätter på detta hotell och är väldigt nöjda, finaste utsikten, sköna sängar och fin frukostbuffé. Buss nr 3 nedanför hotellet tog oss både till stranden och till Palma i vardera riktning. Mycket vänlig och tillmötesgående personal också. Återvänder gärna.

Datum för vistelsen: juli 2018
Tack pwm1212
xisco_barea, Director General på Catalonia Majorica Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 18 juli 2018

Kära gäst, tack så mycket för ditt besök och tack så mycket för dina kommentarer, vilket hjälper oss att förbättra våra kvalitets- och servicenivåer varje dag. Det är ett nöje att veta att din erfarenhet på vårt hotell har varit en framgång och vi hoppas att vi ses igen på vårt hotell vid ditt nästa besök i Palma de Mallorca.
Med vänliga hälsningar,

Omdömet skrevs 29 mars 2018

Fräscht hotell, lite nedgånget här och var, läckte inomhus genom taket. Fantastisk utsikt över staden och framförallt hamnen. Missa inte soluppgången! Frukosten var ok. Vi åt middag två gånger på hotellet som var bra och prisvärd. Gymmet var inte mycket att hurra över -gamla grejer med oklar funktion. Fin inomhuspool i varma lokaler. Receptionspersonalen var trevlig och hjälpsam, om än långsam. Lugna och hyfsat tysta kvarter med gångavstånd till stor galleria och även till stan.

Datum för vistelsen: mars 2018
Tack lindatG5284YB
xisco_barea, Director General på Catalonia Majorica Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 24 maj 2018

Kära Linda, tack så mycket för ditt besök och tack så mycket för dina kommentarer, vilket hjälper oss att förbättra våra kvalitets- och servicenivåer varje dag. Det är ett nöje att veta att din erfarenhet på vårt hotell har varit en framgång och vi hoppas att vi ses igen på vårt hotell vid ditt nästa besök i Palma de Mallorca.
Med vänliga hälsningar,