“Fransk pärla i palma”

Le Bistro Bleu Palma
Rankad som nr 2 av 2 552 Restauranger i Palma de Mallorca
Omdömet skrevs 5 november 2017 från mobil enhet

En charmig liten bistro med riktigt god och prisvärd mat. Ägarparet är från Sverige respektive Frankrike, mycket trevlig och kundfokuserade. Vi tog cava till fördrink, sniglar, löksoppa och kött med potatisgratäng och en härlig pepparsås. Avslutade med gudomligt goda crepes suzette och kaffe. Missa inte denna lilla pärla när ni besöker Palma!

Tack Ann-Heléne Fia J

Omdömet skrevs 22 oktober 2017 från mobil enhet

Har varit här tre gånger, med familj, romantiskt middag med min kära, samt senast med goda vänner. Vi längtar tillbaka och skall hit snarast igen. Mycket trevlig ägare (Malin från Sverige) och hennes franska man (kock). De har byggt upp dess trevliga Franska interiör med varsam hand och skapat en äkta Bistro.
Menyn är lagom stor med traditionella Franska rätter, smakerna "sitter" som de ska. Lättsam betjäning och mycket tillmötesgående och flexibla för förändringar/önskemål etc. Tycker ni om Franska rätter, så får ni inte missa Le Bistro Bleu.

Tack Tony J
Omdömet skrevs 17 oktober 2017 från mobil enhet

Rekommenderas verkligen! Mysig restaurang med grym kvalitet på mat och service. Coq au Vin:en var gudomlig liksom efterföljande chokladfondant.

Tack ViktorHerman
CHRISTIAN D, Owner på Le Bistro Bleu Palma, svarade på det här omdömetSvarade 19 oktober 2017

Thank you so much for you great feedback, We really look forward to have you again.

Omdömet skrevs 16 oktober 2017 från mobil enhet

Fantastiskt god mat, mysigt ställe och omtänksam personal! Vi åt Coq au vin som var superbra, efterföljt av en chokladfondant!

Tack bodybutter6
Omdömet skrevs 14 oktober 2017 från mobil enhet

Charmigt ställe med familjär känsla
Smakrik, mysig, fin service, prisvärt och gott vin! Vad mer kan man önska !!

Tack angkje

Merci beaucoup! Your kind words mean a lot to us and our team.

Resenärer som tittade på Le Bistro Bleu Palma tittade också på

Palma de Mallorca, Mallorca

Besökt Le Bistro Bleu Palma? Berätta vad du tyckte!