“En upplevelse i omtanke och smaker”
Omdöme om Akelarre

Akelarre
Boka med
Akelarre har ingen tillgänglighet för den tid du valt. Välj en annan tid eller sök efter restauranger med tillgänglighet.
Tiden du har valt har redan passerat.
Bra för: Särskilda tillfällen, Lokal mat, Romantiska möten
Middagsalternativ: Frukost, Middag, Sent på kvällen, Lunch, Bokningar
Omdömet skrevs 1 april 2018

Ja, så mycket bättre kan det inte bli. Fin miljö, makalös utsikt och service på högsta nivå. Vårt sällskap valde från alla menyerna och kombinerade med vinpaker som kunnigt introducerades.
Avspänd stämning och vänligt småpratande servering.
Maestro själv gick runt bland borden.

Tack Kl7301

Omdömet skrevs 18 mars 2017 från mobil enhet

Makalös utsikt över Biskaya bukten.
Lite synd att dom fortsatte med byggandet en bit in på våran lunch...(dom bygger ut och det ska bli hotell start 1/6 2017)
Skön avspänns service med kunnig och uppmärksam personal. Maten var perfekt utförd. Vi fick välja på 3 olika menyer (2 nyskapande och en "classicos") såhär i efterhand ångrar vi att man inte valde dom "nya" menyerna då många av "classicos" rätter hängt med sedan 2006 då dom fick sin 3:e stjärna. Tror dom nya menyerna är lite mer vågade ☺ ett tips är att be om ett fönsterbord vid bokningen.

1  Tack Anders W
Omdömet skrevs 18 mars 2017 från mobil enhet

Dyrt men en upplevelse både smakmässigt och konstnärligt. Fantastisk service med kunskap och stor charm. Vi var sex och prövade de tre olika menyerna. Något att prata om både under middagen och lång tid efteråt.
Lunch rekommenderas. Det tar tid.

Tack Gittan T
Omdömet skrevs 10 september 2016 från mobil enhet

Gillar det här stället väldigt mycket, framför allt på grund av själva restaurang och läge. Maten är bra men inte lika bra som för två år sedan. Har de blivit lite nöjda? Det skall ju vara 3 stjärnor men tycker nog de endast är värd 2.

Tack CGSanne
Omdömet skrevs 24 augusti 2016

Besökte Akelare i våras och hade skyhöga förväntningar då det var första gången vi testade en 3-stjärnig restaurang. Måste säga att förväntningarna inte infriades. Några rätter var helt fantastiska, både till smak och presentation, men sen var det några som var rätt enkla och trista. Ett plus i kanten för att de rekommenderade goda viner som inte var så dyra - där kan man lätt "åka dit" på andra etablissemang. En faktor som bidrog till det något mediokra betyget var att serveringspersonalen inte pratade speciellt bra engelska. Visst, vi var i Spanien men det är ändå en världskrog... Vissa rätter kunde de helt enkelt inte förklara! Summa summarum har jag ätit betydligt bättre på både 1- och 2-stjärniga restauranger. Faktum är att pintxos-restaurangen i gamla stan gav en större matupplevelse än det här.

Tack Gallimathias

Resenärer som tittade på Akelarre tittade också på

Lasarte, Province of Guipuzcoa

San Sebastián - Donostia, Province of Guipuzcoa

Besökt Akelarre? Berätta vad du tyckte!