Omdömet skrevs 13 mars 2017 från mobil enhet

Systerhotell till Tropicana där jag bodde.
Detta hotell hade många aktiviteter som var både trevligare och bättre än Tropicana.
Vackra lokaler med mycket fina juldekorationer och en helt fantastisk julgran.
Trevlig personal i baren, goda drinkar och bra priser. Trevlig underhållning.
Ett stort minus var att även detta hotell stängde sin bar tidigt (21.30) på julafton trots att båda hotellen hade många gäster som var där på jul- och nyårsresa. En stor miss i planeringen för ett hotell med så stor potential. Jobbar man med service är det gästerna som ska stå i fokus - inte personalen.
Tveksam till om jag med gott samvete vill rekommendera detta hotell.

Bodde här: december 2016, reste med vänner
Tack Brigitta48
Omdömet skrevs 9 mars 2017

Vårt hotell ligger vid den härliga strandpromenaden La Carihuela, bästa strandläget i Torremolinos mot Benalmadena Costa. Här är sandstranden bred med flera små trevliga barer och restauranger (chiringuito's) utmed promenaden. Innanför strandpromenadens mellanliggande byggnader löper parallellt bilfria "restauranggatan". Flera av dessa restauranger är genomgående från båda håll. Bra krogar med mat och eller bara för att ta ett glas cava.
Det här sagt för att vi uppskattar hotellet och dess läge.
På hotellets front mot havet ligger den fina poolen och intilliggande liten trädgårdsplantering, en platå som ligger 3 - 4 meter över strandpromenaden, vilket förhindrar insyn. Härifrån går en lätt (vinklad) trappa ner till strandpromenaden via en grind för de boende på hotellet.
Hotellets huvudentré ligger på andra sida vid gatan.
Utomhuspoolen är snyggt belägen med gott om plats med solstolar runt poolen med fin utsikt mot havet.
Vi var nöjda med vårt rum och valet av västerläge för eftermiddagssol på balkongen, men som gärna kunde ha varit lite större.
Sängarna var inte för hårda, vilket annars inte alltid är fallet på hotell.
Matsalen är trevlig med sina vita bordsdukar och sin imponerande ljuskonstellation mot hotellets vägg.
Gratis wi-fi finns, men hastigheten på rummet svajar, men är bättre i foajén.
Ett hotell som vi verkligen kan rekommendera!

• Bodde här: mars 2017, reste med vänner
Tack Owe B
Omdömet skrevs 18 februari 2017

Fina rum om man får ett rum mot väster. Lite lyhört. Städningen bra. Trevlig och glad personal, även i resturangen.
Fint läge alldeles vid strandpromenaden. Härlig utomhuspool. Spa och liten inomhuspool- fin!
Resturangen - slamrigt och lite "matsal" över det hela. Och så maten: den kalla buffén var ok, men den varma buffén var ibland en katastrof. Dessutom: inte ens vatten ingick i halvpension! Frukost: godkänt.

Tips för att välja rum: Kolla att balkongen är mot söder eller väster. Tar man västerbalkong: ta 5 trappor upp minst!
  • Bodde här: februari 2017, reste som ett par
Tack 11 661
Omdömet skrevs 23 november 2016

Matsalen är ett kaos, ständigt köande o virrvarr av hänvisande kypare och personal som irrar omkring!
Verkar stökigt och stressigt, att dessutom nästan bli utkörd pga fler gäster som vill komma till bords?
Rummen helt OK lika som städning.
Underhållning på kvällarna har försämrats tyvärr. Den pianospelande musikanten
hade fått sällskap av en världsstjärna? Väldigt hög volym och framtoningen var väldigt obekvämt för oss, Varför inte låta Albatross sköta musiken, eller skaffa
en riktig musikant som passar pensionärer? 96% av alla gäster är ju pensjo, och skulle någon barnfamilj ta in så nog har de en unge som skriker och gnäller hela tiden(sista veckan?)
Hotellet ligger väldigt bra för utflykter o promenader på den fina strandpromenaden, nära till havet, Poolen är inte att tänka på och sola vid poolen kan man glömma, flugor så in i bomben!

Tips för att välja rum: up up high on south side
  • Bodde här: november 2016, reste med familjen
Tack Greenwood92
Omdömet skrevs 29 mars 2016

Amaragua:

Dålig, mycket dåligt, att man inte kan sitta och äta inne i Bar-Restaurant La Ola utan tobakrökning.

Samtidigt som det finns en skylt när man kommer in på hotellet att rökning är förbjudet.

Hotellet tar ingen hänsyn till de kunder som vill inte, tål inte rökning av hälsoskäl.

Paradoxen: Icke rökare måste sitta ute och rökare sitter inne i restaurangen och röker.

Tips för att välja rum: Rummen med havsutsikter 4-7 våning.
  • Bodde här: mars 2016, reste med familjen
Tack Adeur
MSHoteles, Director General på SENTIDO Hotels & Resorts, svarade på det här omdömetSvarade 30 mars 2016

Dear Adeur,

Answering your report about smoking, there are signals at the hotel entrance informing that somking is forbidden, following the spanish legislation. Anyway all the smokers can enjoy our wonderful garden and terraces, close to our lobby Bar and La Ola restaurant, to smoke if they wish.

Everybody is welcome in Amaragua hotel, Somokers and non smokers, but we have to respect non smoker guests.

Yours faithfully,

Juan Carlos Carmona