“Hotell med fantastiskt läge”
Omdöme om SENTIDO Amaragua

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 6 sidor till!
SENTIDO Amaragua
Rankad som nummer 25 av 71 hotell i Torremolinos
Omdömet skrevs april 11 2017 från mobil enhet

Hotell beläget vid Torremolinos fantastiska strandpromenad.
Mycket vänlig personal, när jag klagade på ond rygg fick jag genast en mjuk extramadrass.
Perfekt havsutsikt.
Frukosten perfekt, till middagen skulle man önska lite mer fantasi, men fanns alltid något som passade.
Rummen skulle behöva en uppfräschning .

Bodde här: Mars 2017, reste som ett par
Tack Gun Marie J

Omdömet skrevs mars 13 2017 från mobil enhet

Systerhotell till Tropicana där jag bodde.
Detta hotell hade många aktiviteter som var både trevligare och bättre än Tropicana.
Vackra lokaler med mycket fina juldekorationer och en helt fantastisk julgran.
Trevlig personal i baren, goda drinkar och bra priser. Trevlig underhållning.
Ett stort minus var att även detta hotell stängde sin bar tidigt (21.30) på julafton trots att båda hotellen hade många gäster som var där på jul- och nyårsresa. En stor miss i planeringen för ett hotell med så stor potential. Jobbar man med service är det gästerna som ska stå i fokus - inte personalen.
Tveksam till om jag med gott samvete vill rekommendera detta hotell.

Bodde här: December 2016, reste med vänner
Tack Brigitta48
Omdömet skrevs mars 9 2017

Vårt hotell ligger vid den härliga strandpromenaden La Carihuela, bästa strandläget i Torremolinos mot Benalmadena Costa. Här är sandstranden bred med flera små trevliga barer och restauranger (chiringuito's) utmed promenaden. Innanför strandpromenadens mellanliggande byggnader löper parallellt bilfria "restauranggatan". Flera av dessa restauranger är genomgående från båda håll. Bra krogar med mat och eller bara för att ta ett glas cava.
Det här sagt för att vi uppskattar hotellet och dess läge.
På hotellets front mot havet ligger den fina poolen och intilliggande liten trädgårdsplantering, en platå som ligger 3 - 4 meter över strandpromenaden, vilket förhindrar insyn. Härifrån går en lätt (vinklad) trappa ner till strandpromenaden via en grind för de boende på hotellet.
Hotellets huvudentré ligger på andra sida vid gatan.
Utomhuspoolen är snyggt belägen med gott om plats med solstolar runt poolen med fin utsikt mot havet.
Vi var nöjda med vårt rum och valet av västerläge för eftermiddagssol på balkongen, men som gärna kunde ha varit lite större.
Sängarna var inte för hårda, vilket annars inte alltid är fallet på hotell.
Matsalen är trevlig med sina vita bordsdukar och sin imponerande ljuskonstellation mot hotellets vägg.
Gratis wi-fi finns, men hastigheten på rummet svajar, men är bättre i foajén.
Ett hotell som vi verkligen kan rekommendera!

• Bodde här: Mars 2017, reste med vänner
Tack Owe B
Omdömet skrevs februari 18 2017

Fina rum om man får ett rum mot väster. Lite lyhört. Städningen bra. Trevlig och glad personal, även i resturangen.
Fint läge alldeles vid strandpromenaden. Härlig utomhuspool. Spa och liten inomhuspool- fin!
Resturangen - slamrigt och lite "matsal" över det hela. Och så maten: den kalla buffén var ok, men den varma buffén var ibland en katastrof. Dessutom: inte ens vatten ingick i halvpension! Frukost: godkänt.

Tips för att välja rum: Kolla att balkongen är mot söder eller väster. Tar man västerbalkong: ta 5 trappor upp minst!
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: Februari 2017, reste som ett par
Tack 11 661
Omdömet skrevs november 23 2016

Matsalen är ett kaos, ständigt köande o virrvarr av hänvisande kypare och personal som irrar omkring!
Verkar stökigt och stressigt, att dessutom nästan bli utkörd pga fler gäster som vill komma till bords?
Rummen helt OK lika som städning.
Underhållning på kvällarna har försämrats tyvärr. Den pianospelande musikanten
hade fått sällskap av en världsstjärna? Väldigt hög volym och framtoningen var väldigt obekvämt för oss, Varför inte låta Albatross sköta musiken, eller skaffa
en riktig musikant som passar pensionärer? 96% av alla gäster är ju pensjo, och skulle någon barnfamilj ta in så nog har de en unge som skriker och gnäller hela tiden(sista veckan?)
Hotellet ligger väldigt bra för utflykter o promenader på den fina strandpromenaden, nära till havet, Poolen är inte att tänka på och sola vid poolen kan man glömma, flugor så in i bomben!

Tips för att välja rum: up up high on south side
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: November 2016, reste med familjen
Tack Greenwood92
Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Torremolinoshotell
0,3 km bort
Hotel Boutique El Tiburón
Nr 29 av 71 i Torremolinos
334 omdömen
Visa priser

Besökt SENTIDO Amaragua? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om SENTIDO Amaragua

Adress: Calle Nidos 23, 29620 Torremolinos, Spanien (Tidigare Hotel Amaragua)
Region: Spanien > Andalusien > Province of Malaga > Costa del Sol > Torremolinos
Bekvämligheter:
Bar/lounge Strand Affärscenter med tillgång till internet Fitnesscenter med gym/träningsrum Gratis frukost Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi) Restaurang Rumservice Spa Sviter Swimmingpool Anpassat för rullstol
Typ av hotell:
Nr 8 av Spahotell i Torremolinos
Nr 17 av Strandhotell i Torremolinos
Nr 18 av Lyxhotell i Torremolinos
Prisklass: 698 kr - 1 797 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:4-stjärnigt — SENTIDO Amaragua 4*
Antal rum: 275
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Hotels.com, Expedia, TripOnline SA och 5viajes2012 S.L. så att du tryggt kan boka med SENTIDO Amaragua. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
Amaragua Hotel Torremolinos

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?