Vi ser att du använder en webbläsare som vi inte stöder. Webbplatsen kanske därför inte visas som den ska.Vi stöder följande webbläsare:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.
Hotell i närheten
Omdömen (845)
Filtrera omdömen
845 resultat
Medlemsbetyg
269
325
151
51
49
Resenärstyp
Tid på året
SpråkAlla språk
Fler språk
269
325
151
51
49
Läs vad resenärer säger:
Filtrera
Listan uppdateras ...
813 av 845 omdömen
Omdömet skrevs 9 mars 2017

Vårt hotell ligger vid den härliga strandpromenaden La Carihuela, bästa strandläget i Torremolinos mot Benalmadena Costa. Här är sandstranden bred med flera små trevliga barer och restauranger (chiringuito's) utmed promenaden. Innanför strandpromenadens mellanliggande byggnader löper parallellt bilfria "restauranggatan". Flera av dessa restauranger är genomgående från båda håll. Bra krogar med mat och eller bara för att ta ett glas cava.
Det här sagt för att vi uppskattar hotellet och dess läge.
På hotellets front mot havet ligger den fina poolen och intilliggande liten trädgårdsplantering, en platå som ligger 3 - 4 meter över strandpromenaden, vilket förhindrar insyn. Härifrån går en lätt (vinklad) trappa ner till strandpromenaden via en grind för de boende på hotellet.
Hotellets huvudentré ligger på andra sida vid gatan.
Utomhuspoolen är snyggt belägen med gott om plats med solstolar runt poolen med fin utsikt mot havet.
Vi var nöjda med vårt rum och valet av västerläge för eftermiddagssol på balkongen, men som gärna kunde ha varit lite större.
Sängarna var inte för hårda, vilket annars inte alltid är fallet på hotell.
Matsalen är trevlig med sina vita bordsdukar och sin imponerande ljuskonstellation mot hotellets vägg.
Gratis wi-fi finns, men hastigheten på rummet svajar, men är bättre i foajén.
Ett hotell som vi verkligen kan rekommendera!

Datum för vistelsen: mars 2017
  • Restyp: Reste med vänner
    • Sovkvalitet
    • Rum
    • Service
Tack 552oweb
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 18 februari 2017

Fina rum om man får ett rum mot väster. Lite lyhört. Städningen bra. Trevlig och glad personal, även i resturangen.
Fint läge alldeles vid strandpromenaden. Härlig utomhuspool. Spa och liten inomhuspool- fin!
Resturangen - slamrigt och lite "matsal" över det hela. Och så maten: den kalla buffén var ok, men den varma buffén var ibland en katastrof. Dessutom: inte ens vatten ingick i halvpension! Frukost: godkänt.

Rumstips: Kolla att balkongen är mot söder eller väster. Tar man västerbalkong: ta 5 trappor upp minst!
Datum för vistelsen: februari 2017
  • Restyp: Reste som ett par
    • Standard
    • Sovkvalitet
    • Service
Tack 11 661
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 23 november 2016

Matsalen är ett kaos, ständigt köande o virrvarr av hänvisande kypare och personal som irrar omkring!
Verkar stökigt och stressigt, att dessutom nästan bli utkörd pga fler gäster som vill komma till bords?
Rummen helt OK lika som städning.
Underhållning på kvällarna har försämrats tyvärr. Den pianospelande musikanten
hade fått sällskap av en världsstjärna? Väldigt hög volym och framtoningen var väldigt obekvämt för oss, Varför inte låta Albatross sköta musiken, eller skaffa
en riktig musikant som passar pensionärer? 96% av alla gäster är ju pensjo, och skulle någon barnfamilj ta in så nog har de en unge som skriker och gnäller hela tiden(sista veckan?)
Hotellet ligger väldigt bra för utflykter o promenader på den fina strandpromenaden, nära till havet, Poolen är inte att tänka på och sola vid poolen kan man glömma, flugor så in i bomben!

Rumstips: up up high on south side
Datum för vistelsen: november 2016
  • Restyp: Reste med familjen
    • Standard
    • Rum
    • Service
Tack Greenwood92
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 29 mars 2016

Amaragua:

Dålig, mycket dåligt, att man inte kan sitta och äta inne i Bar-Restaurant La Ola utan tobakrökning.

Samtidigt som det finns en skylt när man kommer in på hotellet att rökning är förbjudet.

Hotellet tar ingen hänsyn till de kunder som vill inte, tål inte rökning av hälsoskäl.

Paradoxen: Icke rökare måste sitta ute och rökare sitter inne i restaurangen och röker.

Rumstips: Rummen med havsutsikter 4-7 våning.
Datum för vistelsen: mars 2016
  • Restyp: Reste med familjen
    • Sovkvalitet
    • Renlighet
    • Service
Tack Adeur
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
MSHoteles, Director General på SENTIDO Hotels & Resorts, svarade på det här omdömetSvarade 30 mars 2016
Google-översättning

Dear Adeur,

Answering your report about smoking, there are signals at the hotel entrance informing that somking is forbidden, following the spanish legislation. Anyway all the smokers can enjoy our wonderful garden and terraces, close to our lobby Bar and La Ola restaurant, to smoke if they wish.

Everybody is welcome in Amaragua hotel, Somokers and non smokers, but we have to respect non smoker guests.

Yours faithfully,

Juan Carlos Carmona

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 25 mars 2016

Reste med Albatross till Costa del Sol hotell Amaragua i mars.
Hotellet är definitivt inte **** receptionen är magnifik likaså läget vid strandpromenaden
För övrigt är hotellet ganska bedagat, poolen är inte uppvärmd höll 14 grader.
Maten är inget märkvärdigt förutom frukosten som är bra. Strandhanddukar ingår inte går att hyra för en deposition på 10 euro st. + 1 euro i kostnad vid byte.
Klistrade mattor i korridorer till rum gamla o rynkiga lätta att snubbla över.

Rumstips: Rum mot strandpromenad bra balkong övriga rum sidoläge med närhet till övriga byggnader
Datum för vistelsen: mars 2016
  • Restyp: Reste som ett par
    • Standard
    • Läge
    • Service
1  Tack Gun Marie J
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
MSHoteles, Director General på SENTIDO Hotels & Resorts, svarade på det här omdömetSvarade 28 mars 2016
Google-översättning

Dear Gun Marie

First of all I would like to thank you for your detailed review regarding our hotel. We really appreciate the time you have taken to write comments about our hotel.

It´s true thta we get 10 € only for deposit for every pool towel, this amount is given back to the guests when they give the towels back.

On the other side we inform you that our corridors carpets will be changed this summer, following the refurbishment policy of this hotel.

We really hope to welcome you back again at SENTIDO MS AMARAGUA HOTEL.

Yours faithfully,

Juan Carlos Carmona

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Visa fler omdömen