Omdömet skrevs 29 mars 2016

Amaragua:

Dålig, mycket dåligt, att man inte kan sitta och äta inne i Bar-Restaurant La Ola utan tobakrökning.

Samtidigt som det finns en skylt när man kommer in på hotellet att rökning är förbjudet.

Hotellet tar ingen hänsyn till de kunder som vill inte, tål inte rökning av hälsoskäl.

Paradoxen: Icke rökare måste sitta ute och rökare sitter inne i restaurangen och röker.

Tips för att välja rum: Rummen med havsutsikter 4-7 våning.
  • Bodde här: mars 2016, reste med familjen
Tack Adeur
MSHoteles, Director General på SENTIDO Hotels & Resorts, svarade på det här omdömetSvarade 30 mars 2016

Dear Adeur,

Answering your report about smoking, there are signals at the hotel entrance informing that somking is forbidden, following the spanish legislation. Anyway all the smokers can enjoy our wonderful garden and terraces, close to our lobby Bar and La Ola restaurant, to smoke if they wish.

Everybody is welcome in Amaragua hotel, Somokers and non smokers, but we have to respect non smoker guests.

Omdömet skrevs 25 mars 2016

Reste med Albatross till Costa del Sol hotell Amaragua i mars.
Hotellet är definitivt inte **** receptionen är magnifik likaså läget vid strandpromenaden
För övrigt är hotellet ganska bedagat, poolen är inte uppvärmd höll 14 grader.
Maten är inget märkvärdigt förutom frukosten som är bra. Strandhanddukar ingår inte går att hyra för en deposition på 10 euro st. + 1 euro i kostnad vid byte.
Klistrade mattor i korridorer till rum gamla o rynkiga lätta att snubbla över.

Tips för att välja rum: Rum mot strandpromenad bra balkong övriga rum sidoläge med närhet till övriga byggnader
  • Bodde här: mars 2016, reste som ett par
1  Tack Gun Marie J
MSHoteles, Director General på SENTIDO Hotels & Resorts, svarade på det här omdömetSvarade 28 mars 2016

Dear Gun Marie

First of all I would like to thank you for your detailed review regarding our hotel. We really appreciate the time you have taken to write comments about our hotel.

It´s true thta we get 10 € only for deposit for every pool towel, this amount is given back to the guests when they give the towels back.

On the other side we inform you that our corridors carpets will be changed this summer, following the refurbishment policy of this hotel.

We really hope to welcome you back again at SENTIDO MS AMARAGUA HOTEL.

Omdömet skrevs 16 mars 2016

Vi reste med Albatros 4 veckor i februari 2016. Vi var nöjda med nästan allt. Tyckte maten var jättebra. Proffsig o effektiv personal. Tyckte att sängarna var för hårda för våra ryggar, vilket vi påpekade i receptionen. Fick fina mjuka övermadrasser samma dag. Över huvudtaget så försöker dem att tillfredställa gästerna efter bästa förmåga. Vi kommer nog tillbaka. Tack till alla!! Rosemarie och Per

Tips för att välja rum: Rummen högst uppe på södra sidan kommer vi be om nästa gång!!!
  • Bodde här: februari 2016, reste som ett par
Tack rosemarie1940

Dear Mrs. Rosemarie,

Thank you for your time and the score you gave Amaragua Hotel. We feel really grateful about your comments and it would be a pleasure to welcome you again.

Omdömet skrevs 2 mars 2016

Det är synd att kalla det städning jag kallar det flytta smuts. Går man i strumpfötterna på golvet ser strumporna ut som fårtossor. Maten hyfsad men ofta köer till matsalen både till frukost och till middag. Servicepersonalen i matsalen är jätte trevliga. Fel anmäler jag att kylskåpet sakar kyla ifrågasätter dom mej. Jag fick felanmäla 3 ggr reseledarna 2 ggr innan dom fattade att skåpet var trasigt. Jag kan bedöma om det är varmt eller kallt i ett kylskåp utan att bli dumförklarad.

Bodde här: februari 2016
Tack Rolf J
MSHoteles, Director General på SENTIDO Hotels & Resorts, svarade på det här omdömetSvarade 15 mars 2016

Dear Guest,

we are really surprised for your comment about the cleaning, cause that is one of our best valued points by our guests in Amaragua Hotel.

we are very pleased about the kindness of our restaurant staff.

Omdömet skrevs 29 november 2015

Reste dit som par för att ha en skön och avkopplande semester. Men så blev det inte. Rummet var trångt. mörkt och sunkigt med trasiga möbler och luktade illa. Fem gånger under vår vistelse fick vi säga till om stopp i avloppen! Vi hade betalat något extra för att få lite havsutsikt och det fick vi - som i en tunnel med stinkande och skramlande bakgård nedanför balkongen och självklart ingen sol.
Både till frukosten och till middagen var det väldigt tidskrävande att hitta ett bord. Ofta fick vi köa utanför för ett ledigt plats att äta. Köandet fortsatte hela tiden och till kaffemaskinera var det i särklass längsta köerna med följden att antigen drycken eller maten var alltid kall eller ljummen. Och man kunde aldrig gå samtidigt att hämta mat för då dukade personalen av ögonblickligen för ny gäster fast man hade sitt dryck i glas och väskan kvar.
Både frukost- och middagsmaten var för det mesta smaklös, okryddad, överkokt, segt och tråkig.
Hotellet hade ett fint poolområde med strandpromenaden och havet precis nedanför.
Men det var för litet. När solen sken var det nästintill omöjligt att hitta en plats.
Hotellet tillhandahöll badhanddukar men man fick bara byta dem en gång i veckan mellan 10.30 - 12.00.
Hotellet har gratis Wi-Fi men det fungerade mycket ojämnt och oftast inte i hotelrumment.

• Bodde här: november 2015, reste som ett par
3  Tack Maria G
MSHoteles, Director General på SENTIDO Hotels & Resorts, svarade på det här omdömetSvarade 7 februari 2016

Dear guest,

First of all thank you for your comments. This year we have open our new show cooking area and we have refurbished our rooms, so I hope your next stay in our hotel will be as pleasant as we wish.

yours sincerely,