Omdömet skrevs 16 mars 2016

Vi reste med Albatros 4 veckor i februari 2016. Vi var nöjda med nästan allt. Tyckte maten var jättebra. Proffsig o effektiv personal. Tyckte att sängarna var för hårda för våra ryggar, vilket vi påpekade i receptionen. Fick fina mjuka övermadrasser samma dag. Över huvudtaget så försöker dem att tillfredställa gästerna efter bästa förmåga. Vi kommer nog tillbaka. Tack till alla!! Rosemarie och Per

Rumstips: Rummen högst uppe på södra sidan kommer vi be om nästa gång!!!
Datum för vistelsen: februari 2016
Tack rosemarie1940
MSHoteles, Director General på SENTIDO Hotels & Resorts, svarade på det här omdömetSvarade 28 mars 2016

Dear Mrs. Rosemarie,

Thank you for your time and the score you gave Amaragua Hotel. We feel really grateful about your comments and it would be a pleasure to welcome you again.

Yours faithfully,

Omdömet skrevs 2 mars 2016

Det är synd att kalla det städning jag kallar det flytta smuts. Går man i strumpfötterna på golvet ser strumporna ut som fårtossor. Maten hyfsad men ofta köer till matsalen både till frukost och till middag. Servicepersonalen i matsalen är jätte trevliga. Fel anmäler jag att kylskåpet sakar kyla ifrågasätter dom mej. Jag fick felanmäla 3 ggr reseledarna 2 ggr innan dom fattade att skåpet var trasigt. Jag kan bedöma om det är varmt eller kallt i ett kylskåp utan att bli dumförklarad.

Datum för vistelsen: februari 2016
Tack Rolf J
MSHoteles, Director General på SENTIDO Hotels & Resorts, svarade på det här omdömetSvarade 15 mars 2016

Dear Guest,

First of all I would like to thank you for your detailed review regarding our hotel. We really appreciate the time you have taken to write comments about our hotel.

we are really surprised for your comment about the cleaning, cause that is one of our best valued points by our guests in Amaragua Hotel.

we are very pleased about the kindness of our restaurant staff.

Yours faithfully,

Omdömet skrevs 29 november 2015

Reste dit som par för att ha en skön och avkopplande semester. Men så blev det inte. Rummet var trångt. mörkt och sunkigt med trasiga möbler och luktade illa. Fem gånger under vår vistelse fick vi säga till om stopp i avloppen! Vi hade betalat något extra för att få lite havsutsikt och det fick vi - som i en tunnel med stinkande och skramlande bakgård nedanför balkongen och självklart ingen sol.
Både till frukosten och till middagen var det väldigt tidskrävande att hitta ett bord. Ofta fick vi köa utanför för ett ledigt plats att äta. Köandet fortsatte hela tiden och till kaffemaskinera var det i särklass längsta köerna med följden att antigen drycken eller maten var alltid kall eller ljummen. Och man kunde aldrig gå samtidigt att hämta mat för då dukade personalen av ögonblickligen för ny gäster fast man hade sitt dryck i glas och väskan kvar.
Både frukost- och middagsmaten var för det mesta smaklös, okryddad, överkokt, segt och tråkig.
Hotellet hade ett fint poolområde med strandpromenaden och havet precis nedanför.
Men det var för litet. När solen sken var det nästintill omöjligt att hitta en plats.
Hotellet tillhandahöll badhanddukar men man fick bara byta dem en gång i veckan mellan 10.30 - 12.00.
Hotellet har gratis Wi-Fi men det fungerade mycket ojämnt och oftast inte i hotelrumment.

Datum för vistelsen: november 2015
3  Tack Maria G
MSHoteles, Director General på SENTIDO Hotels & Resorts, svarade på det här omdömetSvarade 7 februari 2016

Dear guest,

First of all thank you for your comments. This year we have open our new show cooking area and we have refurbished our rooms, so I hope your next stay in our hotel will be as pleasant as we wish.

yours sincerely,

Omdömet skrevs 26 november 2015

Hotellet ligger på promenadavstånd till Torremolinos centrum, en skön promenad efter stranden dit eller åt andra hållet till hamnen rekommenderas varmt. Massor med restauranger om man tröttnar på hotellrestaurangens buffé. Bad i pol eller i havet, på kvällen bjuds på musik eller underhållning i entréplanet eller om man föredrar tystnaden utomhus. Buffématen var helt OK och personalen serviceinriktad.

Datum för vistelsen: november 2015
Tack Boholger

Dear Nathalie,

We are delighted to hear you enjoyed your stay with us.

Even you mention our buffet as good, I can assure you that with our new show cooking it has improved considerably

We really hope to welcome you back again at SENTIDO MS AMARAGUA HOTEL.

Omdömet skrevs 10 maj 2015 från mobil enhet

Fint och välskött hotell med ett mycket trevligt poolområde. Frukosten var tyvärr en besvikelse. Inga riktiga bacon, ingen riktiga juice, lite pålägg.Läget är bra ca 1500 meter till Torremolinos centrum och 700 meter till hamnen och en trevlig strandpromenad i båda riktningarna.

Datum för vistelsen: maj 2015
3  Tack hannaha949
MSHoteles, Director de Relaciones Públicas på SENTIDO Hotels & Resorts, svarade på det här omdömetSvarade 2 juli 2015

Estimado Ulf,

Muchas gracias por los amables comentarios que ha hecho sobre nuestro hotel y su situación privilegiada.

Esperamos verle pronto por el Hotel Sentido MS Amaragua.

Saludos cordiales,

David van Geel