9 personer tittar på det här hotellet
Kostnadsfri avbokning till den 22-01-30
Kostnadsfri avbokning till den 22-02-03
Boka nu, betala på plats
ZenHotels.com
Travelocity69 US$
Trip.com101 US$
Omdömet skrevs 20 januari 2019 från mobil enhet

Hotellet känns väldigt försummat men man kan ana att det hade sina glansdagar på det glada 70-talet. Bartendern visste inte vad en "fruktig drink" betydde och de serverar en "groggar". Oerhört slitet hotell där renoveringsbehovet är väldigt stort. Trasigt och slitet på de flesta ställen! Täcken i sängarna saknas och det är bara en brun sunkig filt, kuddarna är som "platta limpor". (Min största fobi när det gäller hotellboende är bruna filtar:D).
Frukosten var inte mycket att ha, jag levde på våfflor, churros och vatten. Trots detta, en trevlig vistelse, men inomhuspoolen kändes inte aktuell efter att ha kollat in den. Nä en stark känsla av att man vistades på hotellet i filmen "The shining" kröp under skinnet på en då och då. Bästa läge i Torremolinos i alla fall.
2 stjärnigt skulle jag vilja påstå!

Datum för vistelsen: januari 2019
1  Tack Frida K
BLSH, Director de Relaciones con Clientes på Gran Cervantes by Blue Sea, svarade på det här omdömetSvarade 24 januari 2019

Hello Frida K
We are pleased that your stay was in general satisfying despite some small details you described. Thank you for your review and for sharing your positive experience with other viewers.
We are aware of the fact that our hotel is not very modern and that our facilities are not top-notch either. Nevertheless, our excellent location, the kind staff and, most of all, the great value for money we offer make us a perfect choice for many travellers. We are sorry that you didn’t feel the same way and that we didn’t quite meet your expectations.
Thank you for your visit anyway.
Kind regards
BLS Gran Hotel Cervantes in Torremolinos.

Omdömet skrevs 27 oktober 2018

Vi bodde på fjärde våningen med havsutsikt från balkongen - Jättevackert !
Bra o stora rum, fint och fräscht badrum. Bra städning o trevlig personal.
Vi hade all-inclusive och njöt av vad bar och pool- område erbjöd.
Vädret var växlande men varmt och vi satt gärna ute och läste med en cappuccino eller en öl, om vi inte gjorde utflykter med lokalbuss/ tåg till närbelägna platser.

Rumstips: Vi bodde på rum 452
Datum för vistelsen: oktober 2018
Tack Marga S
BLSH, Director de Relaciones con Clientes på Gran Cervantes by Blue Sea, svarade på det här omdömetSvarade 14 november 2018

Dear Marga S

we are glad to know that your stay last October was satisfactory. We thank you for sharing it with the rest of the readers. Your opinion about the cleanliness, the good all-inclusive offer or the friendliness of the service is very positive. And we are sure that this will be very useful for new travellers. Thanks again for all this and for visiting us. You are always welcome back to Gran Cervantes by Blue Sea hotel.

Omdömet skrevs 12 juli 2017 från mobil enhet

Jätte bra hotell, bra läge, bra mat, super trevlig personal, mycket prisvärt..value for money..bokade all inclusive kan absolut inte förstå de negativa ratings som vissa har givit detta hotell, stannade 5 dagar...

Datum för vistelsen: juli 2017
Restyp: Reste ensam
Tack Anders L
Omdömet skrevs 10 maj 2017 från mobil enhet

Bra ställe mitt i Torremolinos, nära till butiker och tågstationen. Hiss till stranden finns, dock trappor nedanför den! Trevlig personal i restaurangen, dock lite högljutt. Städningen var bra! Saknar gratis wifi på hela hotellet dock!

Datum för vistelsen: maj 2017
2  Tack Alf A
BSHotels, Quality controller på Gran Cervantes by Blue Sea, svarade på det här omdömetSvarade 15 maj 2017

Dear Alf A,

Thank you for taking the time to write this review and for booking with Blue Sea Hotels & Resorts. Thank you for your kinds words towards the staff and cleanliness. We take note about your comments concerning wifi and we'll bear in mind to improve in the future.
We hope to welcome you back to our hotel very soon!.

Best regards,

Sergio Robles
Quality controller

Omdömet skrevs 24 april 2017

Det korta avståndet från och till flygplatsen (10-12 minuter) underlättar och man är snabbt på plats vid sitt boende. Tågtrafiken ligger strax intill och nås på ett par minuters promenad. Tar man istället en taxi ligger kostnaden på runt 20 euro. Väl på plats fann vi en bra service och tillmötesgående hotellpersonal som hjälpte till att snabbt checka in. Fint rum med TV och en rejäl toalett med badkar och relativt gott om utrymme. Tyvärr så blir man utan wifi på rummen då detta endast erbjuds i lobbyn. Städningen var väl inte helt perfekt då vi fann dammtussar lite här och var, men inget som störde i större utsträckning, dock blir det ett litet minus för det! Frukosten serverades i en stor matsal och var rejält tilltagen med ett stort utbud. Hissarna fungerade bra och ganska rymliga, dock var de ofta upptagna och man fick vänta en stund innan någon blev ledig. Då vi hade hyrbil utnyttjade vi hotellets egna parkering som kostade 45 euro för 5 dagar. En uppvärmd pool på taket och en i trädgården fanns tillgängliga för de som hellre gästade dessa istället för att gå den knappa kilometern till stranden. Förövrigt var det något krångligt att ta sig ner till havet men när man väl hade hittat de rätta vägarna så gick det ganska snabbt. Man har närma avstånd till supermarket, restauranger, apotek och klädbutiker (5min). Även sevärdheter t ex, Ronda (110km), ( Gibraltar (120km) och Granada (150km) ligger inom rimliga avstånd för en dagsutflykt.

Datum för vistelsen: april 2017
2  Tack Natur56
BSHotels, Responsable de Calidad på Gran Cervantes by Blue Sea, svarade på det här omdömetSvarade 25 april 2017

Estimado Huésped,

Gracias por elegir nuestro hotel para pasar sus vacaciones en la Costa del Sol y por el tiempo dedicado en compartir su experiencia.
Tomamos nota de las motas de polvo y hablaremos con la gobernanta.
El wifi en habitación es de pago 5€ diarios y 7 días 25€, le informamos que en la zona de recepción tenemos wifi gratuito.
Nos alegra saber que le gusto el desayuno.

Esperamos verle pronto!.

Muy Atentamente,