9 personer tittar på det här hotellet
Priceline
Kostnadsfri avbokning till den 22-01-22
Boka nu, betala på plats
Travelocity80 US$
Orbitz.com80 US$
travelup.com104 US$
Omdömet skrevs 1 september 2018 från mobil enhet

Vi stannade där totalt 7 dygn med frukost betald! 4 av de hade vi bokat charter resor via hotellet. Bussarna kom och hämtade oss kl 07:15 & frukost på hotellet startar kl. 08:00, vi fick ingen frukost inte ens enkel frukost med oss! De skrev upp våra namn så vi skulle gå ner och äta enbart på hotellet. Det enda som serverades var croissant, saft och kaffe trots att vi berättat för de att två av oss är laktosintoleranta och en är glutenintolerant. Så första dagen ingen frukost! De glömde bort! Inför andra gången pratade vi med deras manager som heter Luis! Han var otrevlig och avböjde. Vi pratade med honom igen och bad om att få våra pengar tillbaka för frukost, han avböjde men lovade att vi skulle få glutenfritt bröd, kokta ägg och laktosfrimjölk till frukost. Vi går ner på morgonen och hittar inget!! åTerigen! Så fräck var han att han ljuger för att lösa problemet tillfälligt. Vi fick alltså ingen frukost 4 dagar av 7!

Datum för vistelsen: augusti 2018
2  Tack Ghena S
Jacobo D, Director de Relaciones con Clientes på Sol Torremolinos - Don Pablo, svarade på det här omdömetSvarade 1 september 2018

Dear Ghena S,

Thank you very much for your time and for sharing your experience with us.

First of all let me apologize because we could not reach your expectations regarding the breakfast service.
I would like to inform you that breakfast service at Sol Don Pablo is from 8:00 to 11:00 and at Sol Don Pedro is from 7:30 to 10:30.
During that time you have the whole buffet available. If you would like to have an early brekfast because you have to leave the hotel early the service we provide is a cold breakfast. We apologize for the days that it wasn't prepared.
I would like to inform you also that we never refused to give you your money back because you would like to cancel your breakfast services. We did inform you that as you didn't make the reservation directly with us, you would have to contact the agency you made the reservation with in order to change your booking conditions.

Sorry again for any inconvenience we may have caused you.

We hope you give us the chance to welcome you back again so we can provide you the product and service expected.

Kindest regards,

Verónica.

Omdömet skrevs 28 november 2017

Positivt överraskad över att komma till ett fräsch, rent och stilrent hotell i Spanien. Sköna sängar och fin vilsam färgsättning på rummet. Rent och välstädat varje dag. Ett riktigt utbud av maträtter, allt vällagat och av god kvalitet. Trevlig underhållning på kvällarna av proffsiga aktörer. Tyst. Finns en inomhuspool förutom tre utomhus varav en barnpool.

Rumstips: Välj med havsutsikt. De andra rummen har sidoutsikt till havet men inte sol på balkongen.
Datum för vistelsen: november 2017
1  Tack Bovieran
Jacobo D, Director de Relaciones con Clientes på Sol Torremolinos - Don Pablo, svarade på det här omdömetSvarade 19 december 2017

Kära Bovieran
Tack för att du skrev din åsikt på Tripadvisor.
Vi är mycket glada att du haft din vistelse på Sol Don Pablo.
Ett mycket stort tack för att du nämna rengöringskvinnorna och personalen.
Vi hoppas att vi kan välkomna dig tillbaka snart!
Vänliga Hälsningar,

Jacobo

Omdömet skrevs 15 juni 2017

Funktionella rum som är något lyhörda. Något stökigt vid frukost. Hissarna var under renovering när vi var där, det blev många steg i trapporna. Poolområdet tråkigt, men stranden desto bättre. Inte barnvänligt i havet då det snabbt blir djupt. Men överlag ett bra hotell.

Datum för vistelsen: juni 2017
1  Tack 752andersf
Omdömet skrevs 29 maj 2017

Vi var ett större jobbsällskap på 28 personer som bodde här 3 nätter över en helg. Vi anlände efter midnatt då vi var trötta o incheckningen tog tid o upptäckte på morgonen att flera i sällskapet fått fel rum. Det var bokat med delvis havsutsikt o balkong men flera av oss hade ingen balkong. Vi gick till receptionen som bara skrev upp oss på en lista o sa att vi kunde få andra rum vid lunch kl 12. Väl tillbaks hade de ändå inte rummen klara o vi skulle få vänta minst en timme till. Inte ens en ursäkt fick vi o det minsta man kunde begära var att de skulle uppgraderat oss till ett bättre rum som kompensation då v missade de rum vi beställt i nästan ett dygn! Mycket pengar som hotellet fick in på vårt stora sällskap!! Hotellet var nyöppnat efter renovering men flera rum stank av avlopp så man var tvungen att byta där oxå. Pågick renovering lite här o var så kanske har man öppnat för tidigt, hörde fler gäster klaga i receptionen. Rummet vi hade först utan balkong låg på 9 våningen o hade en fin utsikt, stort o rymligt ed bäddsoffa. Rummet med balkong som vi tillslut fick var sämre, mindre o inte lika fin utsikt då det låg på första våningen! Väldigt konstigt att få ett sämre rum när man betalat för annat o hotellet klantat sig! Ok frukost, saknade dock grönsaker. Mysigt att kunna sitta ute, inne var det mer matsalskänsla. Ok poolområde men poolbaren öppnade inte förrän 12:30! Läget intill stranden o restauranger var jättebra, men det blir opersonligt på ett så stort hotell. Tror inte vi återvänder!

Datum för vistelsen: maj 2017
3  Tack 138ingalilla
Omdömet skrevs 24 maj 2017

Hotellrummet snyggt!! och troligen relativt nyrenoverat. Tillräckligt stora rum för kortare vistelse. Badrum snyggt och praktiskt, utmärkt dusch, det gillar vi! Utsikt helt ok, trots våning två. Hissarna helt oacceptabla. Ingen synkronisering upp/ner, kaos. Tack för att vi bodde våning 2, hittade ss TRAPPAN, ett lyft att gå upp/ner! Men utsikt, snett hav, från högre våningar är fantastisk. Hotellet ligger med strandläge men ändå lite från strand så det är lugnt.
Matsal, stor, bullrig och otrivsam, tack för att vi endast hade frukost inbakad i pris och då kunde vi sitta ute. Perfekt, speciellt om man går dit lite tidigt innan "alla" vaknar. Fanns mycket att välja på till frukost MEN klassen på frukosten kunde vara högre tex Youghurt, lågbudget, mm mm, men mätt blir man. WiFi Gratis, lätt att logga in men man kastades tyvärr ut ständigt och fick då logga på igen (viktigt att kolla att man var inloggad på Wi-Fi annars så kopplades det egna 4G in och för vissa kan det bli dyrt)
GYM: Tyvärr på systerhotelletb inrymt i källaren, man fick gå ner till parkeringsgaraget och där bredvid låg detta gym. Inte inbjudande (tog hellre en rask promenad längs stranden åt varje håll, toppenbra) men fanns ändå det acceptabelt (för en man) vad det gäller utrustningen. Men som helhet, knappt godkänt, saknar ex olika vikter på hantlar mm, ingen stor utgift för att förbättra.
Poller och solstolar, bra klass, fint ordnat, trevlig utsikt och flera nivåer som medförde att vi tyckte att det var "trivsamt" och inte för stort.
Klientelet: Vi som är i allra högsta 60+-åldern kände oss unga!
Tyckte att det fanns bra lekutrymmen för barn. Kollade inte så noga

Rumstips: Högt upp reservation att Wi-Fi är ändå sämre dår (enligt en engelsk dam). Vi hade kvällssol, utmärkt! Trevlig balkong!
Datum för vistelsen: maj 2017
2  Tack 134Zudden