Omdömet skrevs 20 februari 2017 från mobil enhet

Hotellet är en herrgårdsliknande byggnad på en höjd med fantastisk utsikt över Malaga.
Parkering på innergården. Trevlig personal och fina rum. Restaurangen en besvikelse trots goda betyg här. Mycket långsam och snarstucken serveringspersonal och tråkig mat rakt igenom.
Vi blev utelåsta på natten då kortläsaren vid entren inte fungerade, vi bankade och ringde en lpbg stund innan någon kom.

Datum för vistelsen: februari 2017
Tack Anette E
HVGRA, Director General på Hotel Villa Guadalupe, svarade på det här omdömetSvarade 22 februari 2017

Dear Anette! Thank you for your valued feedback. We are a small family-run business and make a great effort to accommodate our guests' needs as we tried with you. Our whole family works long hours to provide very reasonable room rates and restaurant prices for the quality ingredients and refined cooking methods (most proteins are prepared with the renown sous-vide method and finished off in Pira ovens, we home-make fois and patés). However, we can't meet everybody's taste and mistakes happen. Our apologies for the keycard incident. This technical failure lead to us ordering a completely new RFID based keycard system. The rooms are being upgraded in the next weeks to come and we hope to welcome you again to change your opinion about us. Have a great day!

Omdömet skrevs 15 november 2016 från mobil enhet

Jag och min fru bodde här i oktober och hade det som utgångspunkt för att köra både öster och väster om Malaga.
Endast 15 minuter från flygplatsen och utan att behöva köra in i centrum.
Fantastisk utsikt över hela Malaga och havet.
Rena fina rum med god frukost och ett trevligt litet poolområde.
Vi åt i restaurangen några gånger och även om det kanske inte var så billigt var det fantastiskt gott och en imponerande vinlista att välja bland.
Kan starkt rekommendera men bil är ett måste om du inte är bergsklättrare.

Datum för vistelsen: oktober 2016
Tack Rikard S
Omdömet skrevs 20 juli 2016 från mobil enhet

Mycket speciellt familjehotellet. Super bra mat i restaurangen, ofta fullt, så boka bord i receptionen. Fantastisk utsikt. Något hårda sängar och kuddar. OBS bil är ett måste här, det är inte gångavstånd till Malaga centrum. Finns endast en supermercado och en bensin station, även dessa en bit bort.

Datum för vistelsen: juli 2016
Tack HegeMaple
Omdömet skrevs 15 oktober 2013 från mobil enhet

Bodde en vecka på detta trevliga hotell. Personalen var hela tiden vänlig och hjälpsam. De flesta som arbetade där var även bra på engelska. Hotellet är prisvärt, rent och välskött. Som flera tidigare har nämnt ligger det en bit från centrum (6km). För att komma till bussen (går ca var 10:e minut) man gå ca 1 km i en brant backe. Det går att ta taxi hela vägen. För mig var backen och avståndet inget problem, fördelarna uppvägde. Vill man bo centralt och slippa branta backar är det kanske inte det bästa alternativet, men till övriga rekommenderas det starkt!

Datum för vistelsen: oktober 2013
Tack Elin76elin
Omdömet skrevs 5 juni 2013

Jag och min flickvän bodde här i tre nätter för ett par veckor sedan. Efter alla dessa positiva omdömen förväntade vi oss förstås något riktigt bra, men i ärlighetens namn så hade vi nog hoppats på lite mer än vad vi fick. Det talades om en fantastisk utsikt över Málaga - vilket det också var i många utav rummen - men för vår del fick vi finna oss i att titta in i en stor betongmur och ett par buskar när vi gick ut på vår balkong. Rummet var för övrigt inte heller top notch även om det egentligen inte fanns mycket att klaga på. Lite jobbigt att behöva höra grannens TV och ett skrikande barn mitt natten bara.

Jag är övertygad om att jag hade delat ut ett betydligt högre betyg än så här om vi också hade fått den utsikten som de flesta andra gästerna på hotellet verkade ha.

Personalen på hotellet är oerhört trevliga. Kan vara de trevligaste jag någonsin mött i en hotellreception. Restaurangen var i vårt tycke rejält dyr och lite lätt överskattad.

Om du inte har egen bil, och inte vill gå 700 meter i motsvarande en svart skidbacke för att komma till hotellet, så är det taxi som gäller.

Datum för vistelsen: maj 2013
Tack alex09150