Jardin Botanico Historico La Concepcion

från 26,36 US$
från 69,10 US$
från 122,81 US$
Omdömet skrevs 6 februari 2020

Åkte kommunalt med buss nr 2 från Malaga C till ändhållplatsen San José. Därifrån är det cirka 1km promenad till Jardin Botanico. Skyltar finns. Gick runt hela trädgården. Många gröna växter. Endast några enstaka blommande växter. Hade förväntat mig fler. Besviken.

Datum för upplevelsen: februari 2020
Tack 855riittaa
Omdömet skrevs 9 juli 2019

Finns många olika växter från hela världen. Bra stigar att gå på och mycket bra utsikt över bergen. Det finns ett litet vattenfall, en damm med apelsinträd omkring. Ett trevligt café med goda juicer.

Datum för upplevelsen: augusti 2018
Tack Spanienfantasten
Omdömet skrevs 24 april 2018 från mobil enhet

Skönt att vandra runt i olika typer av natur. Trevligt ordnat. Många olika stigar att vandra. Tyvärr var det inte många växter som blomma nu i slutet av april. Bra cappuccino!

Datum för upplevelsen: april 2018
2  Tack Strupo
Omdömet skrevs 10 mars 2018

Vi var här första veckan i mars så det var inte någon överdådig blomning men ändå väldigt mycket att se. Både fina citrusträd, ståtliga palmer och en massa exotiska växter. Mycket trevligt att vandra runt och det finns även en "skogspromenad" som är rogivande. Fin utsikt! Vi fick en massa tips om olika bussar men är man frisk och tycker om att sträcka på benen går det utmärkt att gå till parken från centrala Malaga, det tar en dryg timme. Man passerar bostadsområden på vägen av olika karaktär. Det finns gott om caféer på vägen om man behöver stärka sig. Två tips till: trevligt café finns i parken med hemgjorda smörgåsar och det finns en riktigt genuin restaurang om man promenerar 15 minuter tillbaka mot stan: La Pequena Espanita.

Datum för upplevelsen: mars 2018
2  Tack Molndal
Omdömet skrevs 28 oktober 2017 från mobil enhet

Åkte hit med familjen för att titta på den här fantastiska botaniska trädgården. Åh så fint! Läste att det skulle vara lite jobbigt att gå dom ”tuffa” stigarna, men det var det verkligen inte. Vi strosade i lite mindre än två timmar, vill du stanna längre kan du säkerligen göra det. Njut av vid vackert väder. Andas. Vila blicken. Ta med dig picknick.
Vi tog taxi hit från Málaga centrum, vilket kostade ca 12€. När vi skulle tillbaka hjälpte mannen i receptionen oss att ringa och boka en taxi tillbaka. Smidigt och bra.

Datum för upplevelsen: oktober 2017
3  Tack johannae726