Omdömet skrevs 3 februari 2016

Hade en underbar vecka på detta hotell.
Var där under lågsäsong (Mars 2015). Blev uppgraderade till stora sviter som var fantastiskt fina. Stora lyxiga badrum med massagedusch och badkar. Stor terass med solsängar. Mycket bra service och trevlig personal.
Spaavdelningen i källaren är väl värt ett besök. Många udda saker att prova på. (här har dom åldersgräns, 12 år har jag för mig att det var)
God mat i restaurangerna och en fantastisk frukost med Kava och allt du kan önska dig.
Om man ska säga något "negativt" så är det i sådana fall att det ligger något utanför centrum. Däremot ligger det precis vid stranden. Stort poolområde och även en uppvärmd inomhuspool med fantastisk utsikt som man kan bada i året runt. Ett av de bättre hotell jag har bott på!

Tips för att välja rum: Om man kan få rum med balkong ut mot havet så är detta såklart ett extra +
  • Bodde här: mars 2015, reste med familjen
Tack Eddie F
Elba Estepona E, Director General på Gran Hotel Elba Estepona & Thalasso Spa, svarade på det här omdömetSvarade 5 februari 2016

Hej Eddie F,

Först och främst tack för att du valde att bo hos oss på Elba estepona Gran Hotel & Thalasso Spa***** under din vistelse i Estepona..

Det gör mig verkligen jätteglad att se att du var nöjd med din vistelse. Vi jobbar väldigt hårt med att erbjuda bästa möjliga service samt att genuint bry oss om alla våra gäster.

Tveka inte att kontakta mig om du har några frågor eller funderingar!
Än en gång stort tack för fantastiska betyg och vi ser alla mycket fram emot att välkomna dig snart igen!

Hälsningar,

Omdömet skrevs 7 september 2015 från mobil enhet

Mycket trevligt hotel med allt man kan önska sig.

Ligger mitt på stranden med egna solstolar och duschar.
Går en strandpromenad längst stranden.

Maten som serverades på all-inclusive var mycket bra och påkostad, fanns en grillkock som grillar det gästerna pekar på. Seafood och kött.
Bra vinutbud och ok prisnivå.

Lunchen i menyn utanför all-inclusive var något trist. Ta en utflykt istället.

Poolområdet var trevligt och ok barnpool.

Rummen är väldigt trevliga och rena.

Trevlig och serviceminded personal som fixar och vill hjälpa till.

Läget är några km utanför Estepona så bil är ett måste.

Bodde här: september 2015, reste med familjen
1  Tack ChristosSpiro
Elba Estepona E, Director General på Gran Hotel Elba Estepona & Thalasso Spa, svarade på det här omdömetSvarade 25 oktober 2016

Lieber Gast,

vielen Dank, dass Sie sich die Zeit genommen haben, einen Kommentar über unser Gran Hotel Elba Estepona zu verfassen .

Es freut mich sehr, dass Sie Ihren Aufenthalt bei uns genossen haben und, dass Sie sich wohl gefühlt haben. Ein der Hauptstärken Hoteles Elba sind das aufmerksame und hilfsbereite Personal.

Ihr Kommentar wird für uns alle eine Inspiration und eine Motivation sein, immer weiter an uns zu arbeiten und unseren Gästen das Bestmögliche zu bieten.

Vielen Dank noch einmal für Ihre netten Worte über unser Hotel. Ich würde mich sehr freuen Sie erneut in unserem Gran Hotel Elba Estepona begrüßen zu dürfen.

Mit freundlichen Grüßen

Omdömet skrevs 2 juli 2015

Vi hade besökt Gibraltar tidigare på dagen och bokade hotellet för några dagar sol och bad innan flyget gick hem från Malaga. Hotellet ligger fint precis vid Medelhavet och har både pol och strand, med egna stolar. Stranden är lite stenig men helt ok. Frukosten var bra med färskpressad juice och omelett. Det var dock en hel del charterresenärer, mest från England.

• Bodde här: juni 2015, reste med familjen
Tack emisv595W
Elba Estepona E, Director General på Gran Hotel Elba Estepona & Thalasso Spa, svarade på det här omdömetSvarade 4 juli 2015

Dear guest,

Thank you for recommending our hotel on Tripadvisor. We are delighted to learn that you had a fantastic time with us and we’ll be happy to welcome you back whenever in the future your holiday brings you to Estepona.

Best regards,

Omdömet skrevs 12 maj 2015

Hotellet är flott, dyrt men saknar mycket man kan önska. Ligger fint vid lång strand men stranden och botten inbjuder inte till något store badäventyr.Flera möjligheter att äta fint men en billig lätt lunch eller middag går inte att fixa. Långt ifrån Estipona centrum, taxiresa kostar ca 10euro.Abolut inte värt pengarna!

• Bodde här: maj 2015, reste som ett par
1  Tack Hallandskinesen
Elba Estepona E, Director General på Gran Hotel Elba Estepona & Thalasso Spa, svarade på det här omdömetSvarade 8 november 2016

Dear Hallandskinesen,

thank you for your visit and for taking the time to evaluate your recent stay with us on Tripadvisor. We have carefully read your review and taken them into serious account. We work very hard and we always welcome any sort of feedback as it helps us to improve our services and take neccesary measures wherever required.

Once again thank you for your visit and best regards,

Gran Hotel Elba Estepona

Omdömet skrevs 19 augusti 2012

Vistelsen var bra men undvik maten på hotellet då denna är under all kritik, likaledes servicenivån som är typisk andalusisk sengångar mentalitet, bartendern måste ha varit en pryo då han inte visste hur drinkarna ska mixas. Stranden utanför ållermhöf nivå och är inte så välbefolkad som pool området. Missa inte solnedgången från terassbaren och beställ bara vin alt öl så slipper ni otäcka drinkar!

• Bodde här: april 2012, reste som ett par
2  Tack ConnoIsseuren