Hotel Convento Cadiz
  • Restaurang
Hotel Playa Victoria(Cadiz)(Mycket prisvärt!)
  • Bar/lounge
  • Kostnadsfritt internet
  • Precis vid stranden
Priceline
Travelocity
Omdömet skrevs 3 april 2017

Bra läge men något svårt att hitta. Kanske för att hotellet ligger i kyrkan, eller bakom den, i samma byggnad. Alldeles mittemot järnvägsstationen. Nära till det mesta i gamla delen av staden, prova gärna restaurangen som ligger alldeles nära hotellet, den heter el Aljibe. Hotellet har en häftig innergård, fina rum, något hårda sängar och filtarna har nog varit med en del. Jag ser framemot när Spaniens hotell går över till påslakan också ;)

• Bodde här: april 2017, reste som ett par
Tack Globetrotter-KrisseK
Omdömet skrevs 7 mars 2017

Vi väntade oss inte att finna denna standard på ett hotell inrymt i ett kloster.
Det tog viss tid innan vi med bil hittade vägen in till hotellet men det var väl värt det.
Parkering kunde vi hitta en bit från hotellet med hjälp av receptionisten.
Frukosten var riklig och intogs i en vacker kritisk!

• Bodde här: februari 2017, reste med vänner
Tack larsn279
Omdömet skrevs 10 augusti 2016 från mobil enhet

Väldigt mysigt hotell pga den originella platsen! Också utmärkt läge i rätt del av gamla stan. Dock - lite väl dyrt för standarden. Vårt badrum hade tex varken duschkabin eller draperi så hela golvet blev blött när man duschade?!? Dessutom fick vår 2-åring inte sova med oss i dubbelsängen och vi fick först meddelandet att vi var tvungna att flytta efter första natten (hade bokat fyra nätter). Eftersom alla andra hotell var uppbokade fick vi dock tillslut stanna mot att vi betalde 20 euro extra per natt för att 2-åringen skulle få sova i dubbelsängen. Har aldrig upplevt detta tidigare!

Bodde här: augusti 2016
Tack Lekst78
David T, Director General på Hotel Convento Cadiz, svarade på det här omdömetSvarade 16 augusti 2016

Estimado Sr. ,
Nos sorprende su comentario pues Usted sabe que su reserva era para dos adultos y un niño y a su llegada eran dos adultos y dos niños. La política del hotel no acepta una ocupación superior a dos adultos y un niño por lo que debimos cancelar su reserva y Usted buscar un nuevo alojamiento pero teniendo en cuenta que la ciudad, y toda la costa, estaba al 100% decidimos como cortesía aceptar que se alojarán y no anularles la reserva, con los gastos que para Usted conllevaba, como sería lo normal.
Entendemos este comentario como un abuso absoluto de nuestra buena fe. Además su habitación estaba preparada para una ducha fácil para los niños, de ahí que se le asignase una habitación con adaptaciones (ducha sin mapara).
Nuevamente mostramos nuestra disconformidad con lo injusto de su actitud si bien actuamos de la mejor manera posible ante una reserva mal realizada en el mejor de los casos. Atentamente

Omdömet skrevs 9 juli 2016 från mobil enhet

Läget med närhet till järnvägsstationen och parkeringsmöjligheterna där samt innergården med oavbruten munkkör i högtalarna är det bästa med detta ställe. Rum och korridorer är besynnerligt och charmlöst övermoderniserade med ålderdomshemskänsla. Personalen är inte otrevlig men inga charmtroll heller direkt. Frukosten är usel, gå till närmaste café och spendera dina 10 euro i stället.

Bodde här: juli 2016, reste som ett par
Tack AegirSort
Omdömet skrevs 13 mars 2016

Stort rum med bra garderober. Stort badrum. Snyggt, rent, modernt. Mäktig innergård med sång från munkar ljudandes ur högtalarna.
Bra sängar som var stora, härligt!
Lämnar omdöme innan vi har testat frukosten, men vi är väldigt positiva och kommer definitivt bo här om vi kommer tillbaka till Cádiz i framtiden!!!

• Bodde här: mars 2016, reste som ett par
Tack Jeanette S