“Påsk i Lubeck ”

Kök: Österrikiskt, Matställe, Deli, Tyskt
Bra för: Romantiska möten
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Middag, Bokningar
Omdömet skrevs 31 mars 2018 från mobil enhet

Såg fram emot ett trevligt besök. Kollat på TA och allt såg bra ut. Bord bokat för åtta personer. Så länge allting väl. Sen började vi beställa......
Väntade 30 minuter på att beställa. Två torsk och två flundra. Fem minuter senare meddelas att endast en flundra finns. Okay vi ändrar beställningen. Ytterligare 5 min senare får vi besked om att flundran är slut. Damerna i sällskapet ville ha rött vin men även detta var slut. Skärpning!!
Maten smakade utmärkt men allt innan kunde varit bättre.
Torsken var mkt god men inte vad vi beställt.

Tack Thomas D

Omdömet skrevs 3 januari 2018

Servicen var vänlig och snabb. Maten var traditionell, ingen toppgourmetmat, men synnerligen gott. OChså vinvalen lyckades väl, även om man nog i Lybeck borde hålla sig till det goda ölet. Man kan aldeles abslut rekommendera denna resturang. KOm ihåg att beställa bord på förhand.

Tack gustav61
Omdömet skrevs 5 december 2017 från mobil enhet

En mycket bra restaurang i centrala Lubeck. God mat och trevlig miljö. Ligger i ett hus från 1300-talet. Se till att boka bord. Fungerar bra via hemsidan. Normala priser 15-25 EUR för en varmrätt.

Tack Jan-Åke N
Omdömet skrevs 4 juni 2017

En riktigt genuin restaurang som är belägen i mysiga källarvalv. Meny med stort urval av rätter att välja på. De har också olika temamenyer så som t.ex under sparrissäsong. Mycket trevlig och välkomnande personal. Kan bara rekommenderas!

1  Tack Lennart J
Omdömet skrevs 26 maj 2017 från mobil enhet

Första kvällen i Lubeck, och givetvis måste jag ha en god schnitzel, leta upp en bra krog här på sidan o så boka vi. Det blev jättebra, mysig tysk restaurang, priser helt OK, maten jätte bra, vi var fyra, tog in tre förrätter o dela, sen blev det både fisk o kött. Allas smaker var jättegoda och verkligen ett sådant ställe jag skulle kunna komma tillbaka till, ett litet minus för snurrig personal men det var faktiskt rätt charmigt till slut.

Tack Herszmann

Resenärer som tittade på Lübecker Hanse tittade också på

Lübeck, Schleswig-Holstein

Besökt Lübecker Hanse? Berätta vad du tyckte!