Spara

från 345,98 US$
från 249,87 US$
från 48,09 US$
Omdömet skrevs 16 juli 2019 från mobil enhet

Inget speciellt att se. Trevligt promenadstråk att gå förbi men inget man måste besöka. Trevligare då att sätta sig vid trappan och kolla på flodbåtarna.

Datum för upplevelsen: juli 2019
Tack magemi75
Omdömet skrevs 14 juli 2019 från mobil enhet

Om man är i Koblenz måste man naturligtvis besöka denna udde där Mosel och Rhen flyter samman! Här tar man gärna ett glas i den stora Biergarten innan man promenerar upp i den gamla stadsdelen.

Datum för upplevelsen: juli 2019
Tack Ularn
Omdömet skrevs 11 maj 2019 från mobil enhet

Inte mycket att tillägga, två floder möts. Givetvis måste man se detta när man är här.
Grabben tar med sig kunskapen till skolan och geografilektionerna.

Datum för upplevelsen: maj 2019
Tack 906marcusa
Omdömet skrevs 4 december 2018 från mobil enhet

Det är en mäktig syn att stå på Deutsches Eck och se floderna Mosel och Rhen förenas. I ”hörnet” bakom dig finns också ett jättelikt monument över Kejsar Wilhelm I, som enade Tyskland.

Detta bör du absolut se om du besöker Koblenz.

I parken bakom finns ett museum (Ludwigmuseum) och alldeles invid museet en trevlig servering

Datum för upplevelsen: december 2018
Tack 5lenas
Omdömet skrevs 26 november 2018 från mobil enhet

Vi besökte stället tillsammans med tusentals andra turister. Massor av bussar. Det är mäktigt att se Mosel flyta ut i Rhen. Närmast kommer man med taxi. Då blir det kortare att gå.

Datum för upplevelsen: november 2018
1  Tack 418ralfk