Vi ser att du använder en webbläsare som vi inte stöder. Webbplatsen kanske därför inte visas som den ska.Vi stöder följande webbläsare:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.
Hotell i närheten
Omdömen (1 390)
Filtrera omdömen
1 390 resultat
Medlemsbetyg
1 042
238
62
30
18
Resenärstyp
Tid på året
SpråkAlla språk
Fler språk
1 042
238
62
30
18
Läs vad resenärer säger:
Filtrera
Listan uppdateras ...
27 av 1 390 omdömen
Omdömet skrevs 1 december 2014

I mitt fall fick jag beskedet att det var fullt i bägge restaurangerna under min vistelse! Kändes inte femstjärnigt överhuvudtaget, det får min upplevelse av Hotel Ernst att blekna. Blev naturligt hjälpt med en bokning av en närliggande Italienare som efter en snabbkoll via Tripadvisor snabbt kunde avfärdas som dyrt, medelmåttligt alternativ dock i mysig miljö. Bokade själv ett bord på restaurang Zappiri Gourmetwerkstadt, det om något kan rekommenderas för den som gillar god mat. Där har jag varit förut och de håller måttet.

Restaurangen är dock inte trevlig/mysig, men maten och servicen därtill är svår att hitta fel på! Tillbaka till Ernst, ville få ett strykjärn samt bräda till rummet, gick inte heller. Dock klarade man på rekordtid att stryka mina plagg, det var bra för 16 Euro, en parkerad bil funkade också för 27 Euro. Inget av det kan man gnälla på, men det är klart att när det går på över 600 Euro för en övernattning i en Jr Svit med tillbehör, hade jag förväntat mig att kunna äta på hotellet, men nej! Så bokning av matsal är att rekommendera om du vill vara säker på att avnjuta måltiden hos hotellet på en av det två restaurangerna. Om jag kommer bo där igen? Osäker, tror inte det just nu, men man vet aldrig.

Tips för att välja rum: Bodde på våning 3, fick ett erbjudande via mejl om uppgradering till ett resonabelt pris. Gick inte heller för att man sa att det var fullt. Svårt att säga om det var eller inte, frukost fick vi köpa i alla fall och då fanns det plats!
  • Bodde här: november 2014, reste i arbetet
    • Standard
    • Renlighet
    • Service
Tack Din_Signatur
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
ExcelsiorKoeln, Geschäftsführer på Excelsior Hotel Ernst, svarade på det här omdömetSvarade 2 december 2014
Google-översättning

Dear Din_Signatur,

First I would like to thank you for staying at the Excelsior Hotel Ernst while your visit of Cologne.

I read your comment here on Tripadvisor with huge interest and would like to thank you for your honest feedback.

As both of our restaurants are highly coveted by either hotel guests as residents in Cologne, it could happen that the 'Hanse Stube' and the 'taku' are both fully booked, especially at weekends. But please let me inform you that our reservations department would have offered you a reservation with booking directly with them.

Due to fire restrictions we are not able to bring an ironboard to our hotels rooms, but as you mentioned, we do offer a 24 hour iron service to assist you with your laundry. Regarding the pricing of parking, I would like to explain that due to our location directly in the City we do not have an own garage. So we are using the car park opposite the hotel, which is operated by Contipark.

We hope to be able to clarify some of your impressions and it would be our pleasure to welcome you bacj at the Excelsior Hotel Ernst and regain your trust in our service and quality.

Wishing you and your family a lovely holiday season, I remain

With best regards,

Henning Matthiesen
Managing Director

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 8 september 2013

Mycket trevlig personal, toppen bemötande vid ankomst. Stort luftigt rum med fin ventilation, friskt och välstädat. Underbar säng (tempurmadrass?), sov som en stock! Fri minibar (öl, vatten, juice). Fantastisk frukost, hög klass och fräsch! Kommer absolut tillbaka om jag passerar Köln

  • Bodde här: september 2013, reste som ett par
    • Standard
    • Läge
    • Sovkvalitet
    • Rum
    • Renlighet
    • Service
Tack Gourmandesse
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
EHEKoeln, Geschäftsführer på Excelsior Hotel Ernst, svarade på det här omdömetSvarade 7 oktober 2013
Google-översättning

Dear Gourmandesse,

Thank you very much for taking time to evaluate our hotel in this portal. We are glad to hear that you had a pleasant stay with us and are looking forward to welcoming you again soon.

For the Excelsior Hotel Ernst Team,

Henning Matthiesen
Managing Director

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 30 maj 2013

Fantastiskt hotel mitt i Köln centrum bredvid Kölnerdomen. Massor av personal som är redo att hjälpa till med allt hela tiden. Fri minibar, städning flera gånger om dagen. Kuddval inför natten. Gammalt anrikt hotell, med moderna faciliteter!

  • Bodde här: april 2013, reste i arbetet
    • Standard
    • Läge
    • Sovkvalitet
    • Rum
    • Renlighet
    • Service
Tack Miasresor
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
EHEKoeln, Geschäftsführer på Excelsior Hotel Ernst, svarade på det här omdömetSvarade 17 juni 2013
Google-översättning

Dear Miasresor,

Thank you very much for taking time to evaluate our hotel in this portal. We are glad to hear that you had a pleasant stay with us. We put great emphasis on the opinion of our guests. From that we take our aspiration to guarantee a consistently high level of service. We are looking forward to welcoming you again soon.

For the Excelsior Hotel Ernst Team,

Henning Matthiesen
Managing Director

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
De här omdömena har maskinöversatts från engelska. Vill du visa maskinöversättningar?
Omdömet skrevs för 1 vecka sedan

  • Bodde här: oktober 2018, reste som ett par
    • Läge
    • Sovkvalitet
    • Service
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
excelsiorhotelernst, Geschäftsführer på Excelsior Hotel Ernst, svarade på det här omdömetSvarade för 1 vecka sedan
Google-översättning

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs för 3 veckor sedan från mobil enhet

Bodde här: oktober 2018, reste som ett par
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
excelsiorhotelernst, Geschäftsführer på Excelsior Hotel Ernst, svarade på det här omdömetSvarade för 3 veckor sedan
Google-översättning

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Visa fler omdömen