“Tyskarna kan detta”

Kök: Tyskt
Bra för: Barhäng
Middagsalternativ: Middag, Frukost, Bokningar
Omdömet skrevs 8 september 2017 från mobil enhet

Att laga till god mat kan tyskarna. Vi passade på att äta här innan vi skulle med färjan. Maten här var både riklig och god, snabb och trevlig personal, humana lunchpriser. Ett ställe som kan rekommenderas.

Tack 418johnnyd

Omdömet skrevs 23 augusti 2017 från mobil enhet

Härligt med middag i kvällssol, vackert torg med vackra byggnder runt omkring.
Surrande spårvagnar smyger över torget.
Hade vi velat hade vi kunnat gå ner i källaren och njutit av den goda maten i vacker lokal med många källarvalv.

Tack Sangsvan
Omdömet skrevs 9 augusti 2017 från mobil enhet

Underbar restaurangmiljö i källaren på rådhuset. Rustik miljö med tegelvalv och god klass. Perfekt för vuxenpublik utan barn. Romantiskt ! Korrekt och typiskt tysk betjäning utan krusiduller .
Vi åt laxpasta respektive eisbein tillsammans med ett utmärkt gott vin. Maten helt enligt förväntningarna, det vill säga utmärkt presenterat och gott. Synnerligen prisvärt förutom en flaska vatten för 50 SEK.

Tack JM52_13
Omdömet skrevs 1 juni 2017 från mobil enhet

Fin terrass med kvällssol. Stressad personal. Lyssnade inte när vi beställde två Irisch coffe så vi fick in två koppar vanligt kaffe. Dessutom tog det lång tid innan vi fick vår felaktiga beställning.

Datum för besöket: juni 2017
Tack ejsmh
Omdömet skrevs 6 december 2016

När vi var på Rauthausarkaden serverades endast buffe. Skall Du besöka Rauthausarkaden välj en dag när man serverar meny. Buffen ingen höjdare

Datum för besöket: december 2016
Tack Rolf L

Resenärer som tittade på Ratskeller12 tittade också på

Rostock, Mecklenburg-Vorpommern

Besökt Ratskeller12? Berätta vad du tyckte!