Omdömet skrevs 29 maj 2018 från mobil enhet

Sov här en natt när vi bilade genom Tyskland. Hotellet ligger lite utanför centrum och är lätt att nå med bil. Parkering finns på gården och i ett garage, men till viss del var parkeringen avstängd. Vid vårt besök var det ett bröllop som abonnerat hela hotellet, så vi fick varken använda poolen eller äta i restaurangen vid vårt besök, vilket var väldigt dåligt. De var dock hjälpsamma och lät oss dels byta rum om vi ville pga bröllopsfesten (som sen ändå inte störde oss alls i vårt rum) och dels betalade våra kostnader för att åka till ett stort badställe fem minuter bort. Mycket bra frukost!

Datum för vistelsen: maj 2018
Tack eugen1984
Michael P, Manager på Mercure Hotel Hannover Medical Park, svarade på det här omdömetSvarade 10 juni 2018

Dear Guest,

Thank you for the great review of our hotel!

We are glad that you enjoyed your stay and hope to see you again very soon.

Sincerely,

Mercure Hotel Hannover Medical Park

Omdömet skrevs 3 augusti 2016

På resa med familjen, på väg söderöver. Letar hotell och får upp detta hotell som förslag. Bokar på chans och ångrar inte det "klicket" en sekund. Underbar nattportier som möter en. Delar ut "gosedjur" till barnen och allt e klart för att "flytta in". Frukosten väl tilltagen och poolskötaren öppnar mer än gärna poolen tidigare än vad han egentligen ska, för att barnen ska kunna ta sig ett dopp innan fortsatt färd.

Datum för vistelsen: juli 2016
Tack StrandqvistOfSweden
Omdömet skrevs 14 juli 2016 från mobil enhet

Hotellet ligger till så att det är lätt att komma hit från motorvägen utan att behöva krångla in i centrum.

Personalen är genuint trevliga och ger bra service varje gång vi bott här. Dom ser barnen och vid båda våra övernattningar har barnen fått en varsin present.

Hotellet har en utomhuspool. Jag upplever inte att den är uppvärmd men den är oerhört uppskattad av barnen efter att ha åkt bil hela dagen. De har även en mysig bastu man kan använda. Handdukar till pool och bastu får man låna.

Deras wifi är bra och stabilt och det är också lätt att parkera direkt utanför entrén. Ett dygn kostar 9 euro och det finns fyra handikapplatser.

Frukosten är riktigt bra och lämnar inget att önska, såväl barn som vuxna är alltid nöjda.

Rummen känns rymliga trots extrasäng och de är välstädade. Trevligt är också att det är bra badrumsprodukter, typ duschcreme.

För oss är det här hotellet det självklara valet om man passerar Hannover!

Datum för vistelsen: juli 2016
Tack galldin
Omdömet skrevs 30 juli 2015

Bodde här en natt(2 personer+1 hund), väldigt trevlig personal och hotellet var otroligt fräscht . Poolområdet även fräscht . Hotellfrukosten var suverän , hit kan vi gärna återkomma då en stor park fanns utanför då vi reste med hund!!

Datum för vistelsen: juli 2015
Tack Zigge2014
Daniel K, Manager på Mercure Hotel Hannover Medical Park, svarade på det här omdömetSvarade 5 januari 2016

Dear Guest, thank you so much for rating your last stay at Mercure Hannover Medical Park. I highly appreciate it and I would personally like to thank you for having taken the time to share your experiences during your recent stay at our hotel. We look forward to welcoming you back to our hotel! Best regards your Team from Mercure Hannover Medical Park.

Omdömet skrevs 23 juli 2010

Ett snyggt och modernt hotell i utkanten av Hannover. Stannade 1 natt i familjerum (2 tonårsbarn & 2 vuxna). Rummet var rymligt med sköna sängar och luftkonditionering. Poolområdet är jättemysigt, både på dagen och upplyst på kvällen. Gratis internet uppskattades av tonåringarna.
Vi tog spårvagnen in till centrum, det tog ca 15 min. Annars finns det inte så mycket utbud kring hotellet, men fina grönområden för jogging eller promenad finns i närheten.
Frukosten var riklig och mycket fräsch. Dock upplevde vi flertalet gånger att servicen från personalen var lite bristfällig. Att beställa en öl vid poolen var inte det lättaste och att få in den varma chokladen vid frukosten tog nästan 20 minuter (de hade glömt bort den).
men i övrigt ett mycket bra hotell!

Familjen Elander-Nilsson
Huddinge