“Kanonställe för tysk mat och öl! ”
Omdöme om BLOCKBRÄU

Kök: Tyskt
Middagsalternativ: Frukost, Sent på kvällen, Bokningar
Område: St. Pauli
Omdömet skrevs 19 september 2020 från mobil enhet

Ett kanonställe för den som vill ha tysk mat och tysk öl! Jättegod schnitzel och ryggbiff och ölen var toppen! Ligger jättefint vid vattnet och trevlig personal! En pärla i Hamburg!

Datum för besöket: september 2020
Tack 374julia_
Skriv ett omdöme.Omdömen (1 105)

Omdömet skrevs 19 september 2020 från mobil enhet

Typiskt tysk restaurang. Bra service och riktigt god wienerschnitzel. Eget bryggeri. Jag velade lite mellan att ta en lager öl eller weissbier. Jag tog en lager som var riktigt bra, men servitören tog även med en mindre öl med weissbier för att jag skulle få pröva den.

Datum för besöket: september 2020
Tack danielsS7668VF
Omdömet skrevs 5 september 2019 från mobil enhet

Med sitt läge på hamnpromenaden ligger Block bra till för ett lunchstopp och det görs en solig dag bäst på tredje våningens uteservering. Här bjuds klassiska tyska rätter och vår gulaschsoppa sköljdes ner med utmärkt eget öl. På köpet får man också hamnutsikt med operahuset i bakgrunden.

Datum för besöket: augusti 2019
Tack juhakorp
Omdömet skrevs 3 juli 2019 från mobil enhet

Utmärkt restaurang vid Landungsbrücke. Barnvänligt, prisvänligt och fin utsikt. Observera att ovanvåningen har annan meny än bottenplan. Eget bryggeri.

Datum för besöket: juli 2019
Tack louisejD5NP
Omdömet skrevs 3 oktober 2018 från mobil enhet

Stor restaurang med bra läge nere vid Elbe. Typisk tysk meny med mat som passar väl till deras goda öl. Bumpa band på scen. God stämning. Bra service och helt ok priser.
Besökt flera gånger och alltid varit nöjd.

Datum för besöket: september 2018
Tack 206matsl

Resenärer som tittade på BLOCKBRÄU tittade också på

Hamburg, Tyskland

Besökt BLOCKBRÄU? Berätta vad du tyckte!