Vi ser att du använder en webbläsare som vi inte stöder. Webbplatsen kanske därför inte visas som den ska.Vi stöder följande webbläsare:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.
2 personer tittar på det här hotellet
Booking.com
197 US$
Se erbjudande
Kostnadsfri avbokning till den 21-12-10
Hotels.com
211 US$
Se erbjudande
Kostnadsfri avbokning till den 21-12-11
Trip.com
187 US$
Se erbjudande
Kostnadsfri avbokning till den 21-12-11
Expedia.com211 US$
eDreams197 US$
Priceline194 US$
Visa alla 16 erbjudanden
Priserna tillhandahålls av våra partner och återspeglar rumspriser per natt, inklusive alla skatter och avgifter som våra partner känner till. Mer information finns hos våra partner.
Så här påverkas ordningen av visade priser av betalningar som görs till oss. Rumstyperna kan variera.
Så här påverkas ordningen av visade priser av betalningar som görs till oss. Rumstyperna kan variera.
Hotell i närheten
Omdömen (469)
Filtrera omdömen
469 resultat
Medlemsbetyg
298
100
32
26
13
Resenärstyp
Tid på året
SpråkAlla språk
Fler språk
Medlemsbetyg
298
100
32
26
13
Läs vad resenärer säger:
Valda filter
Filtrera
Listan uppdateras ...
16 av 469 omdömen
Omdömet skrevs 28 december 2018

Läget i Alstadt är bra. Centralt, med promenadavstånd till sevärdheter och shopping och ändå lugna omgivningar utan störande trafik eller musik. (Visserligen pågick det något bygge i huset bredvid; på vardagsmorgnar påbörjades arbetet redan klockan 7, men under helgen var det tyst).
Den hemtrevliga lobbyn fick oss att känna oss välkomna så snart vi klev in. Hade önskat oss och fick ett rum högst upp över takåsar. Rummet var designat med mycket konst på väggarna och samtidigt mysigt med snedtak (fast det kändes därför litet) . Sängarna var breda och riktigt sköna. Det fanns tillräckligt med förvaringsmöjligheter. MEN saknade dock en rejäla hängare (i stället för de små knopparna ovanför vagnen med glas) för ytterkläder direkt vid dörren och ett skoställ för blöta kängor. Det öppna badrummet var fräscht och rymligt med separata dusch och wc och trevliga detaljer, t ex en bra sminkspegel. Städningen sköttes bra.
Vi fick jobba med att få det svalt i rummet. Elementen var ångheta (trots att vi hade klagat ). Fick ha fönstret öppet länge innan vi la oss. (Våra vänner våningen under oss hade i sin tur lite väl svalt med iskalla element)
De två frukostrummen i fil var stora, lugna och trivsamma med riklig, fräsch frukost med allt som hör till. Dessutom kunde man komplettera med ytterligare rätter ur menyn tex omelette eller pannkakor. Generösa öppettider. På kvällarna förvandlades rummen till en restaurang med japanskt koncept. De små rätter som vi testade var goda (och dyra), men den dunkande musiken var störande - det var svårt att höra vad bordsgrannen sa. Vi sökte oss i fortsättningen till lugnare matställen i närheten. På Deichstrasse finns det flera mysiga restauranger i 1800-tals hus med supergod mat och vettiga priser. Rätt dyrt hotell, men fräscht.
Både ris och ros, alltså. Tack för personalen som bidrog till en trivsam stämning!

Rumstips: Välj rum högst upp
Datum för vistelsen: december 2018
  • Restyp: Reste med vänner
    • Standard
    • Läge
    • Service
Tack Ritta J
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i Tripadvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 5 september 2017

Ett ganska dyrt hotell med många brister. Först det är ett hotell endast för den som kommer utan egen bil. Vi kom med bil och fick betala mycket pengar för att hotellet skulle ta hand om den. Det fanns således ingen bra parkering för oss att ställa bilen på. Sen en rörig och otydlig entré där man måste ta hissen till reseptionen.Sen rum 216 är inte för två personer, liten säng och i övrigt inget bra rum trångt, betalar man för superior rum så förväntas bättre rum.( det fanns fö bara en tandborste , skulle vi använda samma eller? )Sedan restaurangen en katastrof, vi talade med tre olika personer som alla lovade att återkomma , men de bara försvann. Vi syndes tydligen inte. Mycket frustrerande .När vi efter ca 7-10 minuter fick ett bord så upplevde vi att personalen sprang om varandra, olika personer kom utan någon som helst organisation. De fanns många lediga bord, mörkt så vi måste använda mobilen för att läsa menyn. Hur hur tror ni maten var efter denna upplevelse? Således är vi besvikna på det mesta av vår vistelse.Kommer inte att boka detta hotell igen.

Rumstips: Vi fick ett enkelrum för två personer.
Datum för vistelsen: september 2017
  • Restyp: Reste som ett par
    • Sovkvalitet
    • Rum
    • Service
1  Tack torstenh435
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i Tripadvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Sirhotels, Leiter Front Office på Sir Nikolai Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 21 september 2017
Google-översättning

Dear torstenh435,

Thank you very much for taking the time and writing a review.
We are sorry to hear that you are dissapointed with your stay at the Sir Nikolai Hotel.
We do offer valet parking to all of our guests arriving by car so that you can enjoy more of your quality holiday time. There is an area just in front of the hotel for you to leave the car, unpack for the moment and hand over the keys. The room category Sir Boutique all offer either queen size or twin beds and you are right the higher categories are equipped with king size beds. We try to offer different varieties to suit all of our guests needs. In regards to your points about the restaurant, I have forwarded your experience to the management team and it will be discussed about at the next meeting. We take your feedback seriously as this is not the impression and experience that we want to give our guests.
Kind regards from Hamburg
Your Sir Nikolai Team

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
De här omdömena har maskinöversatts från engelska. Vill du visa maskinöversättningar?
Omdömet skrevs 25 februari 2020

Datum för vistelsen: februari 2020
    • Läge
    • Renlighet
    • Service
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i Tripadvisor och inte av TripAdvisor LLC.
FrontofHouseSirNik, Front Office Supervisor på Sir Nikolai Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 28 februari 2020
Google-översättning

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 9 januari 2020 från mobil enhet

Datum för vistelsen: december 2019
Restyp: Reste med familjen
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i Tripadvisor och inte av TripAdvisor LLC.
FrontofHouseSirNik, Front Office Supervisor på Sir Nikolai Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 11 januari 2020
Google-översättning

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 21 november 2019

Datum för vistelsen: november 2019
  • Restyp: Reste i arbetet
    • Läge
    • Rum
    • Service
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i Tripadvisor och inte av TripAdvisor LLC.
FrontofHouseSirNik, Sir Nikolai Team på Sir Nikolai Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 23 november 2019
Google-översättning

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Visa fler omdömen