“Perfekt för möhippa/svensexa”

Schuettinger Gasthausbrauerei
Rankad som nr 18 av 1 028 Restauranger i Bremen
Kök: Europeiskt, Tyskt, Gastropub, Brew Pub
Omdömet skrevs 9 juli 2018

Perfekt för större kompisgäng. Enkla stora bord och träbänkar, servering av egen bryggt öl och enklare rätter. Trevliga lokaler med stora öltankar och vaken serveringspersonal i 3 plan/våningar. Mycket gott om plats och ligger centralt. Kanske inget för det romantiska paret....

Datum för besöket: juni 2018
Tack Tjockstefan

Omdömet skrevs 3 april 2018

Vi drack bara öl på stället och det var ett ganska gott öl. Jag kan rekommendera stället eftersom det ligger i ett speciellt hus med mycket valv och prång. Känns väldigt äkta.

Datum för besöket: april 2018
Tack Husbilsevanders
Omdömet skrevs 7 december 2017 från mobil enhet

Mycket trevligt ställe att dricka öl och äta på. Urvalet på mat och dryck något begränsad men det eget bryggda ölsorterna smakar gudomligt. Maten är vällagad och portionerna är väl tilltagna. Att avnjuta mat och dricka i de gamla och mysiga lokalerna förhöjer njutningen. Ett extra plus att personalen är trevlig och talar god engelska.

Datum för besöket: december 2017
Tack 578lenas
Omdömet skrevs 23 juli 2017 från mobil enhet

God öl både mörka och ljusa schnitzel god men fish and chips smaklöscurrykorven lång men smaklös Curryn kom ovanpå 0,5 dl ketchupsås.

Datum för besöket: juli 2017
Tack Anna B
Omdömet skrevs 16 december 2016 från mobil enhet

God mat i trevlig miljö i gamla bryggeriet där de fortfarande brygger sin egna öl (testade den ljusa som var helt ok). Åt jättegod schnitzel, stora portioner och en hel del att välja bland på menyn.

Datum för besöket: december 2016
Tack MattiasJ730

Resenärer som tittade på Schuettinger Gasthausbrauerei tittade också på

Bremen, State of Bremen

Besökt Schuettinger Gasthausbrauerei? Berätta vad du tyckte!