Omdömet skrevs 26 oktober 2016

Åkte på en bussresa, och då har man själv inte valt hotell. Blev väldigt nöjd, vi fick ett rum med ett separat sovrum, med varsin bred skön säng med härliga sköna kuddar och täcken. Stort fräscht badrum. Fattades inget på frukostbordet, allt var fräscht och gott. Centralt läge, mitt emot Hauptbahnhof. Vi var på oktoberfest, det var nära till Rådhusplatsen och kortegen. Själva festivalplatsen nådde man genom att gå rakt igenom Centralstationen och så var man framme.

Datum för vistelsen: oktober 2016
Tack IRR99
Omdömet skrevs 18 mars 2016 från mobil enhet

Bokade detta hotell som låg precis vid tågstationen och hade riktigt låga förväntningar,
Men blev glatt överraskad , vi var tidiga men fick checka in i för väg och kommer upp till ett stort fräscht rum med ett litet vardagsrum med tv och sova och ett sov rum med 2 stora enkel sängar !
Rekommenderas !!!:)

Datum för vistelsen: mars 2016
Tack ulfl509
Omdömet skrevs 30 augusti 2015

Har bott här många gånger och kommer göra det igen. Ligger nära till det mesta och ska man längre bort (t.ex. till flygplatsen) så går det spårvagnar strax utanför. Trevligt med närheten till den stora Bürgerpark. Priserna är i regel mycket bra (vid senaste bokningen <50€ per natt för 2 pers inkl frukost). Framför allt i förhållande till vad man får (därav betyget). Rummen delvis nyrenoverade. Mycket god och omfattande frukostbuffé (t.ex. lax, skinka, tyska kakor, ostar, sekt och dyra kaffemaskiner). Rent överallt och i regel trevlig personal. Gratis wifi.

Rumstips: Tyst rum = välj ett rum mot innergården. Utsikt men kanske ljudligt = välj ett rum mot Bahnhofsplatz (rummen högst upp har t.o.m. balkong).
Datum för vistelsen: augusti 2015
Tack Mister_D_travel
Omdömet skrevs 24 juli 2015

Vi bodde på hotellet 2 nätter och hade nog bara bara bott där en natt om vi inte hade bokat i förväg.

Opersonlig personal, som inte ens tittar upp från sin plats i receptionen när man kommer in.
Rummet var slitet med ofräsch toalett och badkar. Platta kuddar i sängen. Mycket ljud från trafiken utanför, så det gick inte att sova med öppet fönster.
En dag blev vi väckta av att en byggare öppnade vår dörr kl. 8 på morgonen då de skulle börja riva upp alla mattorna utanför. Kändes inte så gästvänligt direkt.

Väldigt högljudd och stökig frukost. Påminner om en skolmatsal.

Det går bra att sova här någon natt om det inte finns annat att välja på men inget som rekommenderas för någon romantisk vistelse.

Datum för vistelsen: juli 2015
Tack sof_lun
Omdömet skrevs 3 maj 2014

Bra centralt läge vid centralstationen. Lätt att nå med bil och bra parkering i garage. Vi sov gott i det fina och fräscha rummet. God frukost serverades. Vänlig och tillmötesgående personal i receptionen.

Datum för vistelsen: april 2014
Omdömen sammanställs i samarbete med Easytobook.com
Tack Annette B