“Intressant upplevelse med doft av Frankrike”
Omdöme om Heising

Heising
Rankad som nr 60 av 9 635 Restauranger i Berlin
Kök: Franskt
Bra för: Särskilda tillfällen, Romantiska möten, Affärsmöten
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Middag, Bokningar
Område: Charlottenburg
Omdömet skrevs 23 september 2017

Mycket speciellt ställe! Maten var fantastiskt! Servicen var mycket bra! Mycket goda viner som ägarinnans dotter rekommenderade till oss! Klassisk miljö med lite doft av föra sekel. Inte minst för att du måste ha cash!

1  Tack Antek59

Omdömet skrevs 13 september 2017

Genom noll dialog med oss som kunder fick vi vänta på förrätten trekvart och se på hur alla andra blev serverade. När misstaget upptäcktes (vi började ställa frågor) gick restaurangen i försvarsställning och menade att vi inte visste hur det fungerar i Tyskland (vi har varit i Berlin rätt ofta). Vi fick alltså skylla oss själva och restaurangen gjorde absolut ingenting för att gottgöra oss. Vi kommer aldrig att gå dit igen.

Tack 713uno
Omdömet skrevs 11 april 2017

På Heising omslutes du av en intim varm miljö där du känner dig välkommen och ompysslat på ett proffsigt men samtidigt familjärt sätt. Dukningen är liksom servicen oklanderlig och de fasta menyerna andas fransk gourmetkrog. Vinlistan är kort men väl avvägd.Maten saknar dock det där lilla extra för att ge högsta betyg men helhetsintrycket blir ändå mycket bra.

Tack Jazztomten
Omdömet skrevs 17 december 2016 från mobil enhet

Ett besök på Heising är mer än ett vanligt restaurangbesök och känns snarast som en cermoni. Maten var fantastiskt god och det kändes som att vara i familjen Heisings hem.

Tack Jenny S
Omdömet skrevs 21 november 2016

På restaurang Heising serveras god rustik klassisk fransk husmanskost i en underbar miljö. Vi blev mycket väl omhändertagna, såväl vuxna som barn. Tempot är långsamt och behagligt.
Det är nödvändigt att boka bord. Detta görs säkrast via telefon. De svarar mycket sporadiskt via mail.

Tack EliMal

Resenärer som tittade på Heising tittade också på

Besökt Heising? Berätta vad du tyckte!