“Inspirerande guidad tur fylld av kunskaper”

Original Berlin Walks
Boka i förväg
Mer information
16,23 US$*
och över
Östberlin och Kalla kriget Halvdagsvandringstur
Rankad som nr 3 av 412 Rundturer i Berlin
Omdömet skrevs 31 mars 2018 från mobil enhet

Att vandra runt med en guide som med glädje sprutar ut kunskap om Berlin i 3,5 timmar är väl spenderad tid.

Tack uahrnstein

Omdömet skrevs 13 augusti 2017 från mobil enhet

Will är en utmärkt guide! Han berättade fängslande historier om Berlins förflutna, på ett levande sätt. Vi slapp tråkiga fakta och fick istället tänkvärda synpunkter på historiska sammanhang som gjorde dagen minnesvärd. Tack, Will!
//Ann med vänner

Tack annorhammar
Omdömet skrevs 13 augusti 2017 från mobil enhet

Mycket information på ett utomordentligt trevlig sätt av vår guide Will. Nu vet så mycket av Berlin och Berlins spännande historia.

Tack Lenawenn
Omdömet skrevs 4 augusti 2017 från mobil enhet

Vår guide Cesar mötte upp i centrala Berlin, vi tog tåget ut till Sachenhausen tillsammans. Cesar var otroligt duktig att på ett enkelt sätt förklara orsaker till till andra världskrigets utbrott och hur nazismen växte fram. Stunden på Sachenhausen var något kort, jag hade gärna varit där längre och själv fått gå runt och läsa på skyltarna. Jag kan starkt rekommendera denna tur! Cesar var mycket duktig och kunnig och besvarade alla frågor. Ett extra plus i kanten till Cesar som lånade ut sitt paraply till mig när det började regna. Tips är att ta med något att äta, dricka och regnkläder.

Tack jsjogren77
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 17 april 2017

En mycket duktig guide som verkligen kunde berätta och analysera och som förmådde dra slutsatser av allt det hemska hon berättade om. Kan verkligen rekommenderas även om det är väldigt nedslående och känslomässigt jobbigt.

Tack christinalundh

Resenärer som tittade på Original Berlin Walks tittade också på

Besökt Original Berlin Walks? Berätta vad du tyckte!