“Livligt och charmigt”

Bra för: Barhäng, Romantiska möten
Middagsalternativ: Middag, Frukost, Lunch, Sent på kvällen, Bokningar
Område: Charlottenburg
Omdömet skrevs 1 april 2018

Livligt även på påskaftonens förmiddag. Jag var här för frukost, och det fanns en mängd bra alternativ. Den frukost jag beställde var riklig och mättande. Personalen var väldigt trevlig. Lokalen är gammal och väldigt charmig. Var medveten om att det inte går att betala med kort. Det var dock inga problem för mig att först beställa och sedan smita ut för att ta ut pengar, vilket ändå var positivt i sammanhanget. Rekommenderas!

Datum för besöket: mars 2018
Tack Andreas O

Omdömet skrevs 6 juli 2017 från mobil enhet

Riktigt härligt lunchställe. Maten var riktigt bra och vällagad. Tog en liten stund att få in menyerna och herrtoaletten lämnade mer att önska. Överlag ett riktigt bra ställe!

Datum för besöket: juli 2017
Tack eriklindstedt87
Omdömet skrevs 19 september 2016

Hittade detta café av en slump, eftersom vi letade efter ett ställe att ta en efterrätt på, och kände igen att vi sett ett okej omdöme på Tripadvisor - men det visade sig vara mycket mer än okej!
Vi gick upp på övervåningen och gladdes åt den gemytliga stämningen, blev omedelbart mycket väl omhändertagna av den jättetrevliga personalen och gick sen loss på tyska specialiteter såsom Kaisersmarrn och en gigantisk Baileys med vispgrädde!
Till det dracks Berlinproducerad öl och KR23, en örtlikör som påminner om Jäger men har mycket mer karaktär. Örtte blev det också, bestående av riktiga örter i en sil. Inget påsfusk här inte!
Priserna var dessutom väldigt humana.
Pass på bara för att Kaisersmarrn var vääääldigt stor! Dela den på två eller rent av tre personer!

Datum för besöket: september 2016
Tack Henrik B
Omdömet skrevs 8 juni 2016

Trevigt ställe, med bord utmed gatan Kantstrasse, men även en trevlig innergård
Maten är god och prisvärd

Datum för besöket: juni 2016
Tack ANKA54
Omdömet skrevs 11 januari 2016

Ganska bra matsedel, enkelt och med mycket Berlinkänsla. Lugnare på nedervåningen, mer ungdomsställe på övervåningen.

Datum för besöket: januari 2016
Tack MajaAase

Resenärer som tittade på Schwarzes Cafe tittade också på

Besökt Schwarzes Cafe? Berätta vad du tyckte!