“Vad hände med servicen!?”

Cafe am Neuen See, Biergarten
Rankad som nr 2 683 av 7 848 Restauranger i Berlin
Kök: Tyskt
Bra för: Större grupper, Familjer med barn
Middagsalternativ: Frukost, Middag, Sent på kvällen, Lunch, Bokningar
Område: Mitte (stadsdel)
Omdömet skrevs 14 augusti 2021 från mobil enhet

Allt var frid och fröjd vi kom in i det mysiga området och valde resturang med omsorg. Vi nästlade in en fördrink för att reta aptiten. Servicen var bra och vi fick beställa in mat snabbt. Samtidigt som jag säger att jag vill ha entrecôte med sötpommes så bästeller jag en öl. Maten kommer in och mitt sällskaps sallad var utmärkt, entrecôten kommer in och ser utomordentligt bra ut, tills jag skär min första tugga och märker att den är väldigt well done. Så nackskott på kocken som inte begripit hur en normal funtat människa vill ha sin entrecôte. När jag börja kommit över besvikelsen så börjar jag fundera vart ölet jag beställde tagit vägen, jag påminner servitrisen att jag inte fått min dryck till maten. Vi fortsätter middagen och hinner äta upp och fundera vart ölet tagit vägen. Vi påminner ytterligare en gång, mitt sällskap beställer även in en cola. Tiden går och efter tjugo minuter så ber vi om notan och att vi hoppar över ölen och colan. Tiden går och efter tio minuter har vi inte fått notan, påminner personalen om att vi vill betala för oss. Efter några minuter kommer en öl och en cola in. Vi säger att vi avbokat den beställningen och väntar på notan. Tillslut kommer notan in och vi kan betala och lämna restaurangen.

Datum för besöket: augusti 2021
Tack Y4895FPerikn
Skriv ett omdöme.Omdömen (1 154)

Omdömet skrevs 21 juni 2019 från mobil enhet

Härligt ställe att ta en öl i solen, i parken med utsikt över vattnet. Är som en utomhus-food court med lite olika okomplicerade rätter. Helt ok mat.

Datum för besöket: juni 2019
Tack sitroll
Omdömet skrevs 29 maj 2019

Vackert beläget intill Tiergarten. Ett mycket trevligt ställe, perfekt att besöka efter en promenad i den enorma parken. Enkelt, men gott med öl. Inte den trevligaste personalen, men att stanna till för en kall öl fungerar såklart ändå.

Datum för besöket: maj 2019
Tack 165fredriks
Omdömet skrevs 3 juni 2018 från mobil enhet

Förra gången vi var här i augusti var det allert och serviceinriktad personal, så var det inte idag.
Först fick vi inte sitta där vi satt oss utan vi fick flytta på oss, sedan fick vi vänta en lång stund innan vi fick beställa. Vi ville bara ha något att dricka och även här fick vi vänta, för bara en öl tog det lång tid och dom var oense om vilket bord öken skulle till.
När vi sedan ville betala fick vi säga till 2 gånger och när tjejen som tog betalt inte fick någon dricks påpekade hon att dricksen inte är inkluderad.
För att vara värd dricks måste man förtjäna den tycker jag. Stället var inte fullsatt heller vid tillfället.

Datum för besöket: juni 2018
1  Tack 468annicaw
Omdömet skrevs 10 mars 2018

Cafe am Neun See är ett riktigt dåligt kaffe. Servicen är otrevlig (inte bara mot mig utan mot flera andra gäster). Det tog evigheter att få en kopp halvljummet kaffe och ännu längre för att få betala. Enda anledningen till att detta ställe inte får betyget hemskt är att läget är fint och inredningen okay.

Datum för besöket: maj 2017
1  Tack GothenburgProfessor

Resenärer som tittade på Cafe am Neuen See, Biergarten tittade också på

Besökt Cafe am Neuen See, Biergarten? Berätta vad du tyckte!