“Härlig presentation av nutidshistoria”
Omdöme om DDR Museum

Rankad som nr 102 av 962 saker att göra i Berlin
Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Rekommenderad vistelselängd: 1-2 timmar
Praktisk information: Anpassat för rullstol, Badrum, Skåp/förvaring, Aktiviteter för större barn
Omdömet skrevs 31 mars 2018

Fascinerande att se min ungdom på museum (jag var i Östtyskland på 70-talet). Kul museum där man får chansen att känna på sakerna och bjuds på överraskningar. Intressant kringhistoria där individen sätts i det ideologiska sammanhanget (låter tråkigare än det är). Extra plus för musikhörnan och den möblerade lägenheten.

Tack 1960Anders

Omdömet skrevs 23 mars 2018 från mobil enhet

Vi spenderade cirka två timmar på museumet vilket fungerade - men skulle nu i efterhand säga att tre timmar skulle vara bra!

Vi fick en väldigt bra bild av hur det kunde vara i vardagen i östberlin när DDR hade makten och muren fanns kvar.
Väldigt tydligt uppdelat och pedagogiskt med olika livsområden. Kul med interaktiva saker - dra i lådor och upptäcka själv!

Vi höll på att missa lägenheten så gör inte det!

Trevlig personal!

Tack Evelina L
Omdömet skrevs 4 november 2017 från mobil enhet

Intressant, mycket att läsa och se. Bra att man får röra saker och vara aktiv. Skapar förståelse för hur det var att leva i DDR

Tack Carina L
Omdömet skrevs 2 november 2017 från mobil enhet

Hade verkligen sett fram emot detta besök. Köpt "snabbbiljetter" förbi kön. Väl inne upptäckte vi att det var för mycket folk. De släppte in allt för många. Slutade med att vi var på museet i 20 minuter. Väldigt trist.
Vi får helt enkelt besöka museet vid vårt nästa Berlinbesök.

Tack Ulrika T
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 31 oktober 2017 från mobil enhet

Fantastiskt museum där du får röra allt. Kommunismen i sin glans dagar. Skrämmande med Stasis övervakning. Kärt återseende av John Blund.

Tack BoySue

Resenärer som tittade på DDR Museum tittade också på

Besökt DDR Museum? Berätta vad du tyckte!