Öppet i dag: 10:00 - 20:00

från 13,87 US$
från 11,33 US$
från 76,88 US$
Omdömet skrevs 23 mars 2018 från mobil enhet

Vi spenderade cirka två timmar på museumet vilket fungerade - men skulle nu i efterhand säga att tre timmar skulle vara bra!

Vi fick en väldigt bra bild av hur det kunde vara i vardagen i östberlin när DDR hade makten och muren fanns kvar.
Väldigt tydligt uppdelat och pedagogiskt med olika livsområden. Kul med interaktiva saker - dra i lådor och upptäcka själv!

Vi höll på att missa lägenheten så gör inte det!

Trevlig personal!

Datum för upplevelsen: mars 2018
Tack evelinal157
Omdömet skrevs 4 november 2017 från mobil enhet

Intressant, mycket att läsa och se. Bra att man får röra saker och vara aktiv. Skapar förståelse för hur det var att leva i DDR

Datum för upplevelsen: november 2017
Tack carinal615
Omdömet skrevs 2 november 2017 från mobil enhet

Hade verkligen sett fram emot detta besök. Köpt "snabbbiljetter" förbi kön. Väl inne upptäckte vi att det var för mycket folk. De släppte in allt för många. Slutade med att vi var på museet i 20 minuter. Väldigt trist.
Vi får helt enkelt besöka museet vid vårt nästa Berlinbesök.

Datum för upplevelsen: november 2017
Tack 38ulrikat
Omdömet skrevs 31 oktober 2017 från mobil enhet

Fantastiskt museum där du får röra allt. Kommunismen i sin glans dagar. Skrämmande med Stasis övervakning. Kärt återseende av John Blund.

Datum för upplevelsen: oktober 2017
Tack BoySue
Omdömet skrevs 30 oktober 2017 från mobil enhet

Spännande och interaktivt om vardagslivet i DDR, och de värderingar regimen och de styrande i samhället ville att invånarna skulle leva efter. Vi lärde oss bl a att 3/4 av östtyskarna var nudister som en protest och längtan efter att göra något förbjudet! Roligt museum för barn då man får ta och känna på allt, titta i lådor, skåp och garderober, lyssna i telefoner och t o m sitta i den utställda Trabantbilen. Ett tips är att köpa biljetter i förväg på nätet. Det var lång kö för oss utan förköpta biljetter...

Datum för upplevelsen: oktober 2017
Tack sarahelisabet