Förintelsemonumentet (Monument över Europas mördade judar)
Öppet i dag: 10:00 - 20:00
Spara

Google
Sätt du kan uppleva Förintelsemonumentet (Monument över Europas mördade judar) på
från 3,59 US$
från 72,97 US$
från 11,96 US$
från 28,71 US$
Omdömet skrevs 1 februari 2020 från mobil enhet

Ett monument över nazisternas grymheter och över de befolkningsgrupper som fick stryka med under nazitiden. Tyvärr var kön till själva museet för lång så vi hann inte besöka det

Tack 415rolfh
Omdömet skrevs 20 januari 2020 från mobil enhet

Man känner hur man fullständigt sjunker här. Smärtsam påminnelse över historiens värsta brott. Respektlöst av vissa turister som tar selfies stående på stenarna.

Tack 982andersl
Omdömet skrevs 8 januari 2020

Ett väldigt gripande monument som man inte får undvika på besök i Berlin. Monumentet lämnar stort utrymme till betraktarens egna tankar och väcker obehag utifrån något vi aldrig får glömma.

Tack Kai S
Omdömet skrevs 15 december 2019 från mobil enhet

Vi får aldrig glömma. Ett oerhört viktigt ställe att besöka när man är i Berlin. Ta en stund och faktiskt inse att detta har hänt.

Datum för upplevelsen: december 2019
Tack emile_johannesen
Omdömet skrevs 11 november 2019

Om man är det minsta intresserad av nazisternas terror så är det här platsen att besök. Omfattningen beskriv av alla betongblocken, känslan av ensamhet och utsatthet påverkar rent fysiskt. Museet i anslutning är värt besöket.

Datum för upplevelsen: november 2019
Tack JukkaRi