“Tänkvärd och vacker plats”

Förintelsemonumentet (Monument över Europas mördade judar)
Boka i förväg
Information om sevärdheten
Avgift: Nej
Rekommenderad vistelselängd: 1-2 timmar
Omdömet skrevs 31 mars 2018 från mobil enhet

En plats för eftertanke och inspirerande vandring mellan, längs och runt blocken. Vad upplever, ser och känner du då?

Tack uahrnstein

Omdömet skrevs 13 mars 2018 från mobil enhet

Gå runt en stund bland stenblocken och fundera på betydelsen med monumentet. Var där med min tonårsdotter som varit på klassresa i Berlin och nu tog runt mig bland de sevärdheter hon tyckte bäst om.

Tack Helena P
Omdömet skrevs 9 mars 2018 från mobil enhet

Ett tänkvärt monument över dödade judar. Monumentet är fritt tillgängligt för alla att vandra omkring i den labyrint som bildats av dessa stora betongblock. Monumentet är en favorit bland alla som vill ta foto till Facebook eller Instagram mm.

Tack JIFpw
Omdömet skrevs 1 mars 2018 från mobil enhet

Nja, fattar inte grejen men det är nog bara jag som är historisk intresserat men inte konst. Saknar en förklaringsskylt över vad konstnären hade tänkt sig.

Tack jaime a
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 24 februari 2018 från mobil enhet

Precis som andra monument, är det det här stället häftigt, mäktigt och absolut sevärt. Tankeställare...

Datum för upplevelsen: februari 2018
Tack Judith M

Resenärer som tittade på Förintelsemonumentet (Monument över Europas mördade judar) tittade också på

Besökt Förintelsemonumentet (Monument över Europas mördade judar)? Berätta vad du tyckte!