Förintelsemonumentet (Monument över Europas mördade judar)
Öppet i dag: 10:00 - 20:00
Spara

Google
Sätt du kan uppleva Förintelsemonumentet (Monument över Europas mördade judar) på
från 3,62 US$
från 24,16 US$
från 29,00 US$
från 143,78 US$
190195 av 36 448 omdömen
Omdömet skrevs 23 juni 2017

Ett monument som enkelt och effektivt berätar om den förföljelse judar och andra utsattes för under Nazitiden i Europa. Har aldrig varit med om att så många männniskor varit så tysta i ett museum. Effektivt med alla betongkolossr utanför.

2  Tack Epul30
Omdömet skrevs 18 juni 2017 från mobil enhet

Magnifikt och tankeväckande minnesmärke som är väl värt ett besök när ni ändå är i Berlin. Brandenburger Tor besöker de flesta och när ni ändå är där, gå de extra 400 meterna och besök denna minnesplats! Stanna upp, stå tyst en stund och begrunda historien.

1  Tack Liverpool1968
Omdömet skrevs 15 juni 2017

Till skillnad från vissa kritiker så anser jag att man får vistas i monumentet. Sitta eller ligga på stenarna, dricka vatten, leka med barnen. Det är inte ett tecken på förakta utan en naturlig del i att vi får lära oss att leva med det hemsak som hände. Vi får aldrig glömma men livet måste gå vidare.

Datum för upplevelsen: juli 2016
2  Tack magnusa673
Omdömet skrevs 15 juni 2017 från mobil enhet

Jag kände inte till det här sedan tidigare och var helt oförberedd på kraften i symboliken. Absolut sevärt!

Tack Lena A
Omdömet skrevs 10 juni 2017

Ett väldigt enkelt monument men samtidigt gripande när man tänker på vad det står för. Alla dessa människor som fick sätta livet till under andra världskriget.

Datum för upplevelsen: april 2017
Tack anita965