Omdömet skrevs 5 augusti 2016 från mobil enhet

Trevligt hotell med verkligt trevlig personal! Schysst standard på rummet, fräscht badrum. Airconditionen funkade sådär men det upplevde vi på många ställen i Berlin så kanske inte handlar om hotellets standard.

Frukosten var mumsig med många olika saker att välja mellan! Gott kaffe!

Det enda som får mig att inte vilja återvända till hotellet är att andra stadsdelar föll mig mer i smaken. Men hotellet hade trots detta bra läge, ca 10 minuter promenad till tunnelbanan. Toppen!

Datum för vistelsen: augusti 2016
Tack Cecilia B
Omdömet skrevs 15 september 2015

Bra läge, nära till busshållplats och U-bahn. Fin frukostbuffé ingick i rumspriset.
Trevligt och lugnt läge med skön uteservering.

Gedänktnisskirche och området runt omkring bra för promenader och shopping.

Berlin, mycket grönska och lugn trafik.

Datum för vistelsen: augusti 2015
Tack huvgfo
GoldenTulipBerlin, Leiter Front Office på Golden Tulip Berlin - Hotel Hamburg, svarade på det här omdömetSvarade 21 september 2015

Dear Guest,

thank you for your kind review.
Hope to se you back, soon.

Your Golden Tulip Berlin - Hotel Hamburg

Omdömet skrevs 5 september 2015

Egentligen helt ok hotel lite tråkigt och tyskt.. rummen ganska små men det finns det man vill ha.. Frukost med mycket att välja på och bra utrymmen. Bara på kvällen som har öppet till 01.00 eller så länge det finns kunder tyder på en bra inställning att kunden alltid är i Fokus. Ligger lite avsides men ändå inte, ganska lugnt område

Datum för vistelsen: september 2015
Tack JHE
Omdömet skrevs 29 juli 2015

Riktigt bra hotell i centrala Berlin (10 min gångväg till Berlin zoo).

Bra service och standard på hotellet. Kostnadsfri WiFi och det finns alternativ att köpa snabbare WiFi. Se till att få reda på inloggningsuppgifterna för just ditt namn, vi hade lite problem med stavningen och vem som var placerad i vilket rum (krävs namn och rumsnr för inlogg). Kom ihåg att turistskatt är något som alla betalar vid utcheckning.

Snyggt och städat och personalen i receptionen var serviceminded.

Hotellets restaurang Rienacker (sök på den på tripadvisor för att se mer omdömen) var riktigt bra och hotellets bar var också riktigt bra. Bra service och härligt trevlig personal främst Yaylaci som gjorde grymma drinkar. Horbank var också en som utmärkte sig för den goda servicen.

Datum för vistelsen: juli 2015
Tack Johan H
Omdömet skrevs 2 maj 2015

Vi bodde här för 2 år sedan och var lika nöjda denna gång. Rummet vi bokat var ett större rum ut mot gatan och på våning 6. Verkligen ett bra rum och dessutom med fönster som går att öppna. Rent och snyggt. Receptionen hjälpte till med gratis WiFi och sålde dagsbiljetter till Buss+Tunnelbana. Busshållplats på gatan utanför och Tunnelbanan alldeles bredvid det stora varuhuset KaDeWe. Vi återvänder gärna hit igen

Datum för vistelsen: april 2015
Tack resglad2015