Omdömet skrevs 5 september 2017 från mobil enhet

Nära till Tiergarten, KaDeWe och Keiser Wilhelm kyrka, däremot lite långt till centrum om man väljer att promenera. Sköna sängar däremot kunde städningen vara bättre. Trots att vi sa till om städning låg skräpet kvar på skrivbordet. Saknade klädgalgar i garderoben. Trevlig receptionist.

Datum för vistelsen: september 2017
Tack Berta M
Omdömet skrevs 6 juli 2017

Hotellet var enkelt, men trevligt med trevlig personal. Vi valde ett comfortrum som var relativt stort, men lite tråkigt möblerat. Det fanns ett pentry med vattenkokare och micro, så han kan klara sig från hotelldöden om man befinner sig i Berlin en längre tid. Rummet var rent och välstädat. Den enda plumpen var heltäckningsmattan som skulle behöva en rengöring.

Hotellet ligger bra och nära lokala restauranger samt Netto. Det är inte heller långt till Kurfurstendamm med bra butiker och restauranger.

Datum för vistelsen: juni 2017
Tack Kenneth42
Omdömet skrevs 24 april 2017 från mobil enhet

Ja det var ganska billigt men små och tråkiga rum. Hade det inte varit för att min dotter hittade en tånagel i sin säng så hade det blivit en trea i betyg.

Frukosten var helt okej, läget är okej. Men troligtvis inget jag återvänder till. Men vill man bo billigt så absolut.

Datum för vistelsen: april 2017
Tack jfr100
Tamara A, Guest Relations Manager på Hotel Luetzow, svarade på det här omdömetSvarade 28 april 2017

Dear jfr100,
Thank you very much for taking the time to review your stay with us. While we wish you had a better experience it is feedback like this that we learn from and use to improve. We take your critiques very serious. We work hard to deliver an exeptional guest experience and have strict hygienic standards. We are very sorry for the inconveniences caused, that's why we apologized at the same day and changed the bed linen immediately. If you give us a chance to earn back your trust, we can assure you that we will do our best to give you the great hotel experience that so many of our guests have grown so fond of.
With kind regards,
Nadja Jung

Omdömet skrevs 20 november 2016

Lugnt och trevligt hotell med bra och centralt läge nära shopping, restauranger och Berlin Zoo. Rummen är små men rena och funktionella, vi hade till och med ett litet "kök" där vi kunde fixa kaffe och te. Hotellets frukostbuffé var toppen och personalen vänlig och hjälpsam.

Datum för vistelsen: november 2016
Tack CarinaK824
Omdömet skrevs 25 juli 2016

Lugnt och bra hotell med rum, som har kokskåp. Rent och fräscht. Inte långt från KaDeWe. Vi gjorde frukost själva men det fanns också att få. Utanför en lugn gata med allé av vackra träd. Nära till bussförbindelse. Trevlig personal.

Datum för vistelsen: oktober 2015
Tack Gunwor W
Tamara A, Assistent deputy hotel manager på Hotel Luetzow, svarade på det här omdömetSvarade 3 augusti 2016

Dear Gunwor W.,
Thank you for taking time to review our hotel after your stay.
We are very pleased that you liked the location of our hotel so much and otherwise you felt well pleased.
Every day, we are working hard, so that our guests can experience a relaxing stay.
Best regards
Judith Scholz