“Trevlig miljö, bra service, god frukost! ”

Berliner Kaffeerosterei
Rankad som nr 11 av 418 Kaffe och te i Berlin
Middagsalternativ: Frukost, Bokningar
Område: Charlottenburg
Omdömet skrevs 20 oktober 2018 från mobil enhet

Gott kaffe och mkt god frukost (tog ”the german breakfast”). Trevlig varsamt moderniserad miljö som har kvar sin klassiska gammaldags cafécharm utan att kännas som ett museum...

Datum för besöket: oktober 2018
Tack mariacharlottaholm

Omdömet skrevs 7 oktober 2018 från mobil enhet

När man kommer in här känner man en ljuvlig doft av kaffe och choklad. Här kan man köpa god choklad, som pralin eller i bitar (bräck). Te- och kaffesortimentet är stort och det är bara att njuta av en ljuvlig espresso eller pressokaffe. Jag provade Berlin-blandningen till min frukost och den var oerhört aromatisk. Det finns flera frukostar att välja på, men även lättare lunchrätter och bakverk. Det finns även många sorters espresso så det är bara att prova sig fram! Trevligt ställe att komma tillbaka till!

Datum för besöket: oktober 2018
Tack fitzbenedict
Omdömet skrevs 30 december 2017

En riktigt trevlig upplevelse att få komma in i detta populära Café. Vill man vara säker på att få ett bord så måste man boka bord. Caféet är inte så jätte stort men det är ändå ganska många bord. Trevlig och kunnig personal som hjälper dig med att finna just din rostning, för här kan just göra detta. Normalt så kommer kaffet som Fransk presso i en liten kanna. Maten är riktigt bra och det går att få något Glutenfritt både när det gäller mat och tårtabit. Bra service, trevlig personal, rent och snyggt - nackdel lite litet med många bord så det kan bli trångt, väldigt många val på rostningar. Rekommenderas!

Datum för besöket: december 2017
Tack PerLivbom
Omdömet skrevs 28 december 2017 från mobil enhet

Mysigt café med Wien-känsla. En kaffe meny som för tankarna till vinlistor på bättre restauranger.
Gillar man kaffe kan jag varmt rekommendera ettbesök. Bakelserna är mycket goda och man kan även beställa lättare lunchrätter typ sallad och paj.
Servicen är helt ok.
Kan betala med kort!

Datum för besöket: december 2017
Tack MScharffenberg
Omdömet skrevs 26 juli 2016 från mobil enhet

Kan rekommendera yoghurt glassen på detta café mycket god med färska bär på , de rostar kaffe många sorter och har mycket choklad i sin butik .

Datum för besöket: juli 2016
1  Tack 200ulfk

Resenärer som tittade på Berliner Kaffeerosterei tittade också på

Berlin, Tyskland

Besökt Berliner Kaffeerosterei? Berätta vad du tyckte!