Monumentet över Berlinmuren (Gedenkstätte Berliner Mauer)
Öppet i dag: 10:00 - 18:00
Spara

Google
Sätt du kan uppleva Monumentet över Berlinmuren (Gedenkstätte Berliner Mauer) på
från 3,61 US$
från 12,03 US$
från 28,87 US$
från 22,38 US$
Omdömet skrevs 23 november 2019 från mobil enhet

Ett bra minnesmonument över en mörk tid för mänskligheten. En givande tänkvärd promenad med tydliga markeringar och historier längs vägen. Börja vid U Bernauerstrasse och gå längs med monumentet ner till expon. Det är värt att klättra upp i tornet för den som inte tidigare sett den genuina muren.

Datum för upplevelsen: oktober 2019
1  Tack Max H
Omdömet skrevs 15 november 2019

Vi såg Mamma Mia i Stage Theater des Westens. Den dagen spelade Anna Thorén Donna. Hon var storslagen! Hela föreställningen var en upplevelse som vi njöt av.

Datum för upplevelsen: november 2019
Tack Monica59392
Omdömet skrevs 8 november 2019 från mobil enhet

Kan inte låta bli att undra hur det känns att varje dag leva med denna mörka historia så närvarande i staden. Det är så fint ordnat och respektfullt gjort. Missa inte att åka upp i tornet och titta över muren.

Datum för upplevelsen: november 2019
Tack 301tinaf
Omdömet skrevs 6 november 2019

Ännu en plats som måste ses när man är i Berlin. Särskilt om man har växt upp medan muren var på plats och om man passerat den under sina besök i Öst-Berlin som jag har gjort. Utställning utomhus med mycket och intressant information

Datum för upplevelsen: oktober 2019
Tack Karl K
Omdömet skrevs 29 september 2019

Tänkvärt minnesmärke över de som offrade sitt liv för att få leva i frihet i en demokrati. Otroligt att det fortfarande finns regimer som förtrycker sin egen befolkning.

Datum för upplevelsen: september 2019
Tack NE N