Öppet i dag: 00:00 - 23:59
Spara

Google
Sätt du kan uppleva Tiergarten på
från 33,82 US$
Cykeltur i Berlin
741 omdömen
från 66,44 US$
från 37,88 US$
från 143,76 US$
Omdömet skrevs 30 maj 2017 från mobil enhet

I denna gröna lunga mitt i Staden, rikt fågelliv och dammar. Bra med bänkar som man kan sätta sig vid. Fina hus finns att se på vandringen också. Väl värt ett besök.

Tack Magnusigbg
Omdömet skrevs 29 maj 2017 från mobil enhet

En helt otroligt fin och välvårdad park där alla samsas. Folk promenerar, joggar, tränar på gräsytorna, ligger och solar, sover, har picnic, träffas. ja alla får plats På vissa ställen kan upplevas som lite skräpigt runt papperskorgar

Tack Ingela M
Omdömet skrevs 19 maj 2017 från mobil enhet

Härlig miljö, stor park. Liknar mer en skog än en svensk parkmiljö. Se upp, parken är populär för nudister.

Tack jeanettep441
Omdömet skrevs 29 april 2017

Vi gick vid flera tillfällen genom denna park som har gång och cykelvägar åt alla håll. Det är en lummig oas med olika sorters träd, små sjöar, lekparker och grönområden. I den södra delen fanns det ett lugnt område där inte cyklister har tillträde med en mycket vacker blomsterplantering. Om man går här kan det vara ganska irriterande med alla cyklister som kör förbi väldigt snabbt.

Datum för upplevelsen: april 2017
Tack Ann Charlotte K
Omdömet skrevs 2 mars 2017

Gigantisk park. Perfekt för picknick, jogg eller promenader. Som turistmål är det lugnt, naturskönt och behagligt men lite stort om man bara är där en weekend. Gå in från Viktoriastatyn och se statyerna i början, det räcker om man inte vill gå på skogspromenad. Efter statyerna vid ingången vid Viktoria statyn är det mest stora öppna ytor och träd.

Datum för upplevelsen: december 2016
Tack Vasa-Eriksson