Spara

från 16,20 US$
från 16,20 US$
2025 av 14 338 omdömen
Omdömet skrevs 29 mars 2018

Börja längst bort vid ena änden och gå längs med hela östra sidan. Överraskad hur omtänksam folk är när man ska ta kort, alla gick runt en bakom för att inte vara i vägen. Vi stannade i mitten och köpte små brickor med konstverken på gjorda av delar av muren.

Tack SweVic
Omdömet skrevs 13 mars 2018 från mobil enhet

Vackra målningar och många bilder med plats för eftertanke. Man fick också en inblick i hur det var under kalla kriget. Tyvärr visade Google maps inte bästa vägen dit, så vi var tvugna att gå genom ett riktigt ruggigt område där det pågick drogförsäljning. Det området låg på andra sidan floden. Jag skulle rekommendera att åka till östra stationen och sedan tillbaka från stationen som ligger i nära anslutning till där muren slutar.

Tack 990helenap
Omdömet skrevs 9 mars 2018 från mobil enhet

Muren är både längre och lägre än förväntat. Längs den långa muren finns massor med imponerande, färgglada, mörka och välkända konstverk. Konstnärerna har fått varsin del av muren att måla på och det gör att variationen är stor. Den mest kända målningen på kyssen mellan Honecker och Brezhnev finns strax nedanför Mercedes Benz Arena. (Enkelt att hitta eftersom det alltid är mycket folk där).
Positivt att det är helt fritt att se alla konstverken.

Tack JIFpw
Omdömet skrevs 21 november 2017

Absolut värt att se.Vissa målningar finare än andra men perfekt gratis sevärdhet med budskap. Muséet som ligger där kan man hoppa över.

Datum för upplevelsen: oktober 2017
Tack rasalex
Omdömet skrevs 19 november 2017

Mycket väggmålningar på en gång blir det, väldigt mycket, men sevärt. Det jag reagerar mest på är dock muren, dess höjd, omöjligheten att klättra över, de tomma ytorna (dödens fält) på bägge sidor, inte målningarna på muren.

Datum för upplevelsen: november 2017
Tack forsbergsjogarden