“Konstutställning för fria själar”
Omdöme om East Side Gallery

East Side Gallery
Boka i förväg
Mer information
25,70 US$*
och över
Stadsrundtur i Berlin med hoppa på/hoppa av-buss
Rankad som nr 7 av 962 saker att göra i Berlin
Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Avgift: Nej
Rekommenderad vistelselängd: 2-3 timmar
Omdömet skrevs 31 mars 2018 från mobil enhet

Spännande att helt gratis få strosa längs konstverken och låta tanka, känslor och idéer komma och gå. Gå sedan ner till floden och njut. Se bort mot den vackra röda bron.

Tack uahrnstein

Omdömet skrevs 29 mars 2018

Börja längst bort vid ena änden och gå längs med hela östra sidan. Överraskad hur omtänksam folk är när man ska ta kort, alla gick runt en bakom för att inte vara i vägen. Vi stannade i mitten och köpte små brickor med konstverken på gjorda av delar av muren.

Tack SweVic
Omdömet skrevs 13 mars 2018 från mobil enhet

Vackra målningar och många bilder med plats för eftertanke. Man fick också en inblick i hur det var under kalla kriget. Tyvärr visade Google maps inte bästa vägen dit, så vi var tvugna att gå genom ett riktigt ruggigt område där det pågick drogförsäljning. Det området låg på andra sidan floden. Jag skulle rekommendera att åka till östra stationen och sedan tillbaka från stationen som ligger i nära anslutning till där muren slutar.

Tack Helena P
Omdömet skrevs 9 mars 2018 från mobil enhet

Muren är både längre och lägre än förväntat. Längs den långa muren finns massor med imponerande, färgglada, mörka och välkända konstverk. Konstnärerna har fått varsin del av muren att måla på och det gör att variationen är stor. Den mest kända målningen på kyssen mellan Honecker och Brezhnev finns strax nedanför Mercedes Benz Arena. (Enkelt att hitta eftersom det alltid är mycket folk där).
Positivt att det är helt fritt att se alla konstverken.

Tack JIFpw
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 21 november 2017

Absolut värt att se.Vissa målningar finare än andra men perfekt gratis sevärdhet med budskap. Muséet som ligger där kan man hoppa över.

Tack rasalex

Resenärer som tittade på East Side Gallery tittade också på

Besökt East Side Gallery? Berätta vad du tyckte!