Omdömet skrevs 13 december 2018 från mobil enhet

Besökte Hotell Adlon Kempinskis café/ bar en lördag eftermiddag, vi var fyra vuxna. Då vi inte var hotellgäster fick vi vänta ca 10 min innan det blev lediga platser. Det var som vanligt fullt. Vi väntade i en skön soffa och hann gå på toaletten. Helt ok.
Väl inne fick vi sitta i en underbar soffgrupp med fåtöljer och fick hjälp med att beställa direkt.
Priserna är lite högre än normalt, men miljön, maten och personalens service gör det absolut att det är värt varenda euro.
Kan starkt rekommenderas efter en stressig turistmagnet i Berlin.

Datum för vistelsen: december 2018
Tack Albechio
HotelAdlonKempinski, Manager på Hotel Adlon Kempinski, svarade på det här omdömetSvarade 14 december 2018

Dear esteemed Albechio,
thank you very much for the kind review. We are more than happy that you enjoyed your stay with us and you were satisfied by our service.

Omdömet skrevs 2 oktober 2018

Dyrt, men värt varenda krona. Personalen tilltalade en med namn och var hjälpsamma när jag hade tappat mitt pass. Frukosten var den bästa jag har ätit på ett hotell, men massor av godsaker. Rummet var magiskt, jättesköna sängar, perfekt temperatur.

Datum för vistelsen: augusti 2018
Tack Therese S
HotelAdlonKempinski, Manager på Hotel Adlon Kempinski, svarade på det här omdömetSvarade 4 oktober 2018

Dear esteemed theresestedman,

thank you very much for this very positive review. We are more than happy that you enjoyed your stay with us. We are looking forward to welcome you again soon.

Omdömet skrevs 1 april 2018

En plats så fylld av historiska händelser. Kliv in i denna fantastiska miljö känn atmosfären, uppsök ”damrummet” eller dito för herrar en trappa ner. Slå dig ner med ett glas sekt, hör tonerna från pianot, se dig runt och njut av svunnen tiders flärd och elegans. Tänk på allt som utspelats här, och njut att du fritt kan komma och gå som du vill från öst, väst, norr och söder.

Rumstips: Bodde inre här. Njöt av hotellets atmosfär
Datum för vistelsen: mars 2018
Tack uahrnstein
HotelAdlonKempinski, Manager på Hotel Adlon Kempinski, svarade på det här omdömetSvarade 3 april 2018

Dear esteemed guest,

Omdömet skrevs 18 mars 2018 från mobil enhet

Vi gick in för att ta ett glas bubbel och njuta av den vackra arkitekturen och fina inredningen. Vi var inte så finklädda och var lite oroliga att det skulle bli ett hinder. Men vi fick fantastiskt fin service av den underbara personalen! En servitör råkade spilla ut ett glas på mig, men genast var det 3 ur personalen som snabbt som ögat städade upp, ursäktade sig tusen gånger och bjöd på en runda. Proffsigt! Vi är supernöjda!

Datum för vistelsen: mars 2018
Tack 952kristinb
HotelAdlonKempinski, Manager på Hotel Adlon Kempinski, svarade på det här omdömetSvarade 19 mars 2018

Dear esteemed Kristin B,

Omdömet skrevs 24 februari 2018

Världens bästa hotell är beroende av platsen det ligger på. Därför får Adlon lite hjälp från en av världens mest spännande städer. JAg och min fru har bott på detta hotell 4-5 gånger och vi blir aldrig besvikna. Bemötandet är fantastiskt, på alla platser i huset, rummen är ljuvliga, rymliga och fina. Städning är perfekt. dusch och bad i toppklass och man observerar och fullföljer alla särskilda krav och önskemål, från litet till stort. Spaavdelningen är föredömligt lågt frekventerad, den är enkel och välskött. Kalla drycker serveras på vilstolar. Lobbybaren är enastående för att spana in originella människor. Hotellet ligger i ett område som inte är jättespännande att utforska till fots, men det finns parker och fina restauranger på gångavstånd om man anstränger sig lite. Vi går alltid på Philharmonin, vilken ligger 15 minuter bort. Det är otroligt skönt. Utcheckning är exemplarisk. Inga obehagliga överraskningar, utan stringent och omsorgsfullt. Pesonalen är just så personlig som man önskar vid varje tillfälle. Vi kommer alltid att längta tillbaka hit!!

Datum för vistelsen: februari 2018
Tack Staffan S
HotelAdlonKempinski, Manager på Hotel Adlon Kempinski, svarade på det här omdömetSvarade 26 februari 2018

Dear staffan2017,

thank you very much for taking the time to share your experiences with us and to review your stay at Hotel Adlon Kempinski Berlin.
We are glad you liked the service provided in our house, and we will surely pass on the feedback to our staff!
It would be our pleasure to welcome you again soon and remain with kind regards,
your Hotel Adlon Kempinski Berlin