Öppet i dag: 09:00 - 19:00

från 19,32 US$
från 12,07 US$
från 28,98 US$
Omdömet skrevs 6 januari 2020 från mobil enhet

Var på en klassisk konsert här, vilket rekommendera starkt - men även utan musik är det en imponerande och vacker byggnad att besöka.

Datum för upplevelsen: december 2019
2  Tack HenryCohen
Omdömet skrevs 5 december 2019 från mobil enhet

Kändes otroligt mäktig och otroligt stor.
Absolut värt ett besök. Lätt att hitta dit, buss 100 från city

Datum för upplevelsen: december 2019
Tack gerdan53
Omdömet skrevs 20 oktober 2019 från mobil enhet

Framför katedralen finns en stor gräsmatta som är mysig att sitta vid vackert väder. Entrén kostar 7 euro per vuxen. Katedralen är välbehållen och renoverad på ett fint och smakfullt sätt för att vara en byggnad före 1945. Gå längst upp i tornet ni får både bra träning och underbar utsikt.

Datum för upplevelsen: oktober 2019
Tack Christer68
Omdömet skrevs 5 september 2019

Hade ingen aning om att man kunde gå upp i kupolen i denna pampiga domkyrka. Uppe i kupolen har man panoramautsikt över i stort sett hela Berlin. Inne i kyrkan finns det mängder av vackra dekorationer och konst. Källaren eller kryptan bestod av en massa vackra kunkliga kistor, vissa kolossalt stora andra väldigt små (barn). Gav rysningar.

Datum för upplevelsen: augusti 2019
Tack Benny R
Omdömet skrevs 23 augusti 2019 från mobil enhet

En mycket vacker byggnad som är väldigt kul att ha sett. Den kräver dock inte mycket tid. Vår favoritplats under vår vistelse blev i Monbijouparken på andra sidan Spree med utsikt över denna kyrkan. Tips!

Datum för upplevelsen: augusti 2019
Tack lovisafurmarkerr