“Historisk intressant. Friheten återvunnen.”
Omdöme om Brandenburger Tor

Brandenburger Tor
Boka i förväg
Mer information
25,70 US$*
och över
Stadsrundtur i Berlin med hoppa på/hoppa av-buss
Rankad som nr 4 av 962 saker att göra i Berlin
Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Avgift: Nej
Rekommenderad vistelselängd: 1-2 timmar
Omdömet skrevs 31 mars 2018 från mobil enhet

Intressant och spännande plats idag och historiskt,, jämför platsens funktion under olika tidsepoker.

Tack uahrnstein

Omdömet skrevs 22 mars 2018 från mobil enhet

Rekommenderar att besöka denna plats. Något alla bör se som besöker Berlin. Vi promenerade runt i närområdet.

Tack cathrinsveden
Omdömet skrevs 13 mars 2018 från mobil enhet

Ett måste att se i Berlin. Det tar 5-10 minuter. Bakom finns regeringsbyggnaden och monumentet över förintelsen.

Tack Helena P
Omdömet skrevs 9 mars 2018 från mobil enhet

Brandenburger Tor är ett imponerande byggnadsverk. Det tar några minuter att se och att ta några foton. Runtomkring finns det massor med folk som vill tjäna pengar på turister, men ingen i övrigt organiserad aktivitet.

Tack JIFpw
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 3 mars 2018 från mobil enhet

Ett av Berlins måsten, speciellt för förstagångsbesökare. En promenad i området där några fler sevärdheter ligger i närheten.

Tack Tereze06

Besökt Brandenburger Tor? Berätta vad du tyckte!