LEGOLAND Discovery Centre

Mer information
från 32,60 US$
Mer information
Omdömet skrevs 29 juni 2019 från mobil enhet

Ett väldigt litet lekland för yngre barn. Det fanns olika saker att klättra på, massvis med lego att bygga med, två karuseller, en liten 4D-bio och ett rum där man lite skämtsamt fick se hur lego tillverkades. Vår femåring gillade stället men nioåringen blev snabbt uttråkad. Direkt efter entrén fanns en mindre legoutställning som var ganska fin, och vid utgången var det en bra legobutik.

Datum för upplevelsen: juni 2019
Tack Sockerskalle
Omdömet skrevs 30 oktober 2018 från mobil enhet

Besökte stället med min dotter och fick bra hjälp att komma in (hade köpt biljett på nätet). Trevlig förstavåning med olika lego-byggnationer, sen var det dags för nedanvåningen (där man var kreativ/aktiv). Galet mycket folk gjorde att det var kö till toalett, bygga-lego-bord, servering, karusell och väldigt mycket barn i ninjago-huset. Aktiviteterna var ok, men tipsar att vara här vid öppning eller stängning för dräglig upplevelse...

Datum för upplevelsen: oktober 2018
Tack dennislA5348BZ
Merlin E, Marketing Coordinator på LEGOLAND Discovery Centre, svarade på det här omdömetSvarade 31 oktober 2018

Hi Dennis,
thanks for your honest review.
Maybe you can write us an email with more details of your stay?! --> berlin@legolanddiscoverycentre.de
We want you to have a good time in our attraction, so we take criticism very seriously.
Many thanks for your time and help.
Best regards, the LEGOLAND Discovery Centre Berlin

Omdömet skrevs 14 april 2017 från mobil enhet

Lång kö. Mer som ett litet lekland.
Sonen på 8 år tyckte det var roligt men ingenting mot Legoland i Danmark.
Som tur hade jag blivit förvarnad om att det var så litet på tripadvisor annars hade vi blivit riktigt besvikna! Dålig mat också bara korv och pan pizza.

Datum för upplevelsen: april 2017
1  Tack sandrav197
Omdömet skrevs 18 mars 2017 från mobil enhet

Väldigt litet, mycket folk och dålig luft men barn i åldern 3-6 år gillar det. Det bästa var 4D filmen i övrigt ganska dålig.

Datum för upplevelsen: mars 2017
Tack thompa85
Merlin E, Manager på LEGOLAND Discovery Centre, svarade på det här omdömetSvarade 31 mars 2017

Thank you very much for your feedback - your LEGOLAND Discovery Centre Berlin Team

Omdömet skrevs 30 oktober 2016 från mobil enhet

Vi har aldrig blivit så dåligt bemötta som på Legoland i Berlin. Vår son var välkommen att betala inträde men inte att delta i attraktionerna. Vår son är 7 år och kör en manuell rullstol. Tydligen måste man kunna gå för att få vara med på Legoland och han uppmanades flera gånger att resa sig ur rullstolen och gå eller så fick vi ge oss därifrån. Båda barnen grät och vi föräldrar är helt förkrossade.
Har ni barn som inte kör rullstol och alltså är välkomna så är det ändå inte värt tid eller pengarna att åka dit. Litet, trångt, dyrt och få attraktioner. Gör heller inte misstaget att köpa biljett i förväg via ombud för då får man stå i skamvrån 25min om man har varit så dum så man tror att e-biljett skulle funka.

Datum för upplevelsen: oktober 2016
3  Tack AnnaA557