“Turist attraktion ”

Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Rekommenderad vistelselängd: <1 timme
Omdömet skrevs 1 april 2018 från mobil enhet

Visst måste man se Checkpoint Charlie när man är i Berlin. Det gjorde vi.
Turist ja visst. Men en gång räcker.

Tack klabbe66

Omdömet skrevs 1 april 2018 från mobil enhet

Intressant att se men det är ingen större utflykt att göra. Mycket turister fanns på plats. En bit av Berlinmuren fanns att se på plats.

Tack Oldsugarskull
Omdömet skrevs 13 mars 2018 från mobil enhet

Här kan du låna ryss-mössor och fotografera dig med Amerikanska soldater. Det finns ganska många souvenirbutiker i närheten. I övrigt inte mycket att se. Ett måste att ha sett.

Tack Helena P
Omdömet skrevs 9 mars 2018 från mobil enhet

Checkpoint Charlie är idag bara en liten vaktkur och några skyltar som visar gränsen mellan öst och väst. På platsen finns soldater i tidstypiska uniformer som vill att man ska betala för att fotograferas tillsammans med dem. Trafiken susar förbi på båda sidor bara en meter från publiken.

Tack JIFpw
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 1 mars 2018 från mobil enhet

Superintressant och väl värt ett besök. Kanske det enda stället i Berlin som kan återge det makabra med en delad stad och den diktatur som omringade Västberlin. Man blir berörd.

Tack jaime a

Besökt Checkpoint Charlie? Berätta vad du tyckte!