“Trevlig miljö, bra mat och service ”
Omdöme om Ratskeller München

Ratskeller München
Rankad som nr 114 av 4 024 Restauranger i München
Kök: Tyskt
Bra för: Större grupper, Lokal mat, Familjer med barn, Särskilda tillfällen
Middagsalternativ: Lunch, Frukost, Sent på kvällen, Middag, Bokningar
Omdömet skrevs 29 oktober 2017 från mobil enhet

En restaurang som är väl värt ett besök. Trevliga lokaler. Även om det är många bord får man inte känslan att det är så stort som det är. Servicen är mycket bra. Maten smakar mycket bra.

Tack KlingGlass

Omdömet skrevs 16 oktober 2017

En elegant och jättemysig restaurang med bra läge vid Marienplatz. Trevlig och uppmärksam service. Underbar wienerschnitzel och mycket god öl från Löwenbräu.

Tack SvenErik4317
Martin_Wieser, Geschäftsführer på Ratskeller München, svarade på det här omdömetSvarade 23 oktober 2017

Kjære Sven,
tusen takk for besøket og Feedbak!

Omdömet skrevs 6 juli 2017 från mobil enhet

Jag och min syster åt en jättegod middag här för en rimlig peng. Kantarellsåsen de hade till ett kött var utsökt och det var ett mysigt ställe. Problemet uppstod när vi skulle betala och det stod att vi köpt två saker vi inte ens beställt eller fått. Dessutom stod det att vinflaskan vi beställt kostade 30 euro och inte 24, som det stod i menyn - trots att vi tydligt pekat på just den flaskan. Vi fick betala extra för vinet trots att det var tydligt att det inte var det dyra som vi druckit, utan deras juli-special. Tråkigt avslut på en annars trevlig kväll!

Tack idakarnstrom
Omdömet skrevs 27 maj 2017 från mobil enhet

Genuin lokal och maten matchar lokalen. Vi blev inte besvikna även om det lilla extra saknades i mat och service. Klart godkänt dock!

Tack Mattias E
Omdömet skrevs 4 april 2017 från mobil enhet

Fina lokaler, korrekt och effektiv personal en söndagkväll med ganska få gäster. Wienerschnizel, schweinhaxe och lasagne var allt till belåtenhet. Även det röda tyska vinet, som serverades väl tempererat. Ölen bra som alltid i Bayern!

Tack Göran G
Martin_Wieser, Geschäftsführer på Ratskeller München, svarade på det här omdömetSvarade 9 april 2017

kjære herr Goran,
første Sak, unnskylde meg for, at jeg svarer på norsk, siden jeg kan ikke svensk, men jeg er sikkert, at De skulle forstå meg.
Tusen Takk for besøket Deres og vennlige ord De skrevet her. Vi gleder oss veldig, når folk fra Sverge, eller Norge osw. kommer til Munich og besøker oss!
Vi håper vi sees neste gang igjen!
Ha det Bra!

Resenärer som tittade på Ratskeller München tittade också på

Besökt Ratskeller München? Berätta vad du tyckte!