“Fullsatt, stimmigt och väldigt gott”
Omdöme om Schneider Brauhaus

Schneider Brauhaus
Rankad som nr 198 av 4 165 Restauranger i München
Kök: Tyskt
Bra för: Större grupper, Lokal mat
Middagsalternativ: Frukost, Lunch, Sent på kvällen, Middag, Bokningar
Omdömet skrevs 1 april 2018

Vällagad Bayersk husmanskost får man på mängder av krogar i München. I synnerhet Schweinshacke = Eisbein = fläsklägg i skilda former. Bäst öl till läggen, korvarna, surkålen etc. får man på de genuina bryggerikrogarna. På Schneider Brauhaus njöt jag Schneider Weisse Tap 5 till den utmärkta läggen; min hustru den lite svagare och kolsyrerikare Schneider Weisse original. Prisvärt och väldigt gott!

Tack christian l

Omdömet skrevs 1 januari 2018 från mobil enhet

Besökte denna restaurang/ ölstuga på nyårsafton. Gemytlig stämning och man välkomnades till långborden av infödda Bayrare. Vi drack bara öl och snaps, men våra infödingar redogjorde för sina lokala rätter som avnjöts med välbehag. Servicen var exemplarisk och snabb.
Humana priser. Total avsaknad av tendenser på ”turistfälla”.

Tack BengtG852
Omdömet skrevs 29 juli 2017

Riktigt trevligt och genuint tysk restaurang. Alltid vansinnigt mycket folk så ibland får man vänta en stund för att få en plats. God mat i typisk tysk stil och de har sin egen Weissbier som är mycket god i flera olika varianter.

Tack Thomas W
Omdömet skrevs 6 september 2016

God mat, god öl, trevlig uteservering. Låg mitt mot hotellet och blev den givna startpunkten för brotzeit. Riktigt bra weisswurst och gott med annan öl än de stora.

Tack Fredrik L
Omdömet skrevs 4 mars 2016

Åt en god mix av haxar: gris, kalv och spädgris. Ej lika vulgär som en stor haxe, massor av olka goda öl att välja på

Tack 348janf

Resenärer som tittade på Schneider Brauhaus tittade också på

München, Oberbayern

Besökt Schneider Brauhaus? Berätta vad du tyckte!