“Besök!”

Boka i förväg
Mer information
352,34 US$*
och över
En privat dagstur på Zugspitze-berget och ...
Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Rekommenderad vistelselängd: Mer än 3 timmar
Omdömet skrevs 6 augusti 2016 från mobil enhet

Fantastisk naturupplevelse att gå igenom ravinen. Vi vandrade sedan upp till en toppservering vilket var en fin tur. Rekommenderas !

Tack Kristina E

Omdömet skrevs 9 juli 2016

Hit går man på ca 20 minuter för att sedan betala inträde, parkering vid Olympiastadion. Sedan går man en gång längs med den vilda forsen där det stänker vatten, det är lågt i tak och man får ibland gå i trånga mörka grottgångar. Kanske inte helt perfekt för de minsta barnen eller för äldre. Väldigt spännande men blött, trångt och högt ljud. Om det inte är sommar och sol ute rekommenderas lite regntåliga kläder och en ficklampa. Värt att åka förbi tycker jag. Det ska finnas andra vandringsleder runt som inte kostar så om du är väldigt intresserad så ska du ta reda på mer om platsen, vi hade inte riktigt tid till det så vi tog den snabba turistvägen.

Tack Andis169
Omdömet skrevs 15 juli 2015

Vi bodde nära Olympiabacken så vi vandrade dit. Sedan kan man gå, cykla eller åka häst-och vagn till ingången, för det kostar att gå in (4 euro). Biljetten måste man behålla för att komma ut igen, och blev lite fundersam när det såldes regnsskydd och ficklampor i kiosken. Vandring längs ravinen, vacker, men med många stopp då alla vill fotografera. Kallt och vått och stundtals mörkt och lågt till tak (175 cm), dessutom var det bara en väg både fram och tillbaka, ibland blev det trångt och kändes instängt. Och det var lite oklart för oss när vi kommit fram hur man tog sig tillbaka, med alla gick samma väg, även vi. Nästa dag vandrade vi upp en annan väg kom till Eisenbrucke där vi kunde vandra ned se fallet utan trängsel och avgifter. En vacker vandring kanske något brant nedför, över träbroar och stigen slutade precis vid kiosken. Så har man tid och ork var det väl värt vandringen.

Tack Kerstin-01
Omdömet skrevs 14 juli 2014

Det är något väldigt speciellt att vandra längs strömmande vatten. Man går längs ravinen och bitvis genom berget. Det blir många stopp längs vägen för att fotografera och bara njuta. Det är väl värt ett besök!

Tack Anwa60
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 3 mars 2014

Vi parkerade vid Olympiabacken och gick den slingrande landsvägen upp till Partnach Gorge. För några få euro fick vi tillträde till den fantastiska naturupplevelsen. En smal stig slingrade sig genom gorgen. Vackra isformationer och nya synintryck bakom varje kurva. En annorlunda och mycket sevärd vandringstur.

Tack Fredrika

Resenärer som tittade på Partnachklamm tittade också på

Grainau, Oberbayern

Besökt Partnachklamm? Berätta vad du tyckte!