Vi ser att du använder en webbläsare som vi inte stöder. Webbplatsen kanske därför inte visas som den ska.Vi stöder följande webbläsare:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.
Hotell i närheten
Omdömen (2 235)
Filtrera omdömen
2 235 resultat
Medlemsbetyg
966
814
281
112
62
Resenärstyp
Tid på året
SpråkAlla språk
Fler språk
966
814
281
112
62
Läs vad resenärer säger:
Filtrera
Listan uppdateras ...
16 av 2 235 omdömen
Omdömet skrevs 30 november 2016

Bra hotell med centralt läge och gångavstånd till det mesta, går till centrum på 5 minuter och gamla stan på ca 15 min.
Trevligt och fräscht rum med fint badrum och stor dusch.
Lite för hårda sängar för min smak och tyvärr väldigt klen minibar, bara vatten och juice, kunde åtminstone funnits en öl eller två så man slipper springa ner till lobbybaren.
Åt ej frukost på hotellet.

  • Bodde här: november 2016, reste i arbetet
    • Läge
    • Rum
    • Service
Tack Fredrik R
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
SofitelLyon, Responsable relations clients på Sofitel Lyon Bellecour, svarade på det här omdömetSvarade 6 december 2016

Bästa kund
Tack för din kommentar
snart

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 21 maj 2016 från mobil enhet

Bodde en natt på hotellet i samband med en tjänsteresa. Redan vid incheckning måste jag av mycket trevlig och serviceinriktad personal. Rummet på tredje våningen var helt enligt förväntan. Inte jättestort men väl disponerat och med utsikt över floden Rhone. Trots att en gata med mycket trafik passerade precis nedanför hördes inget av trafiken. Frukostmatsalen på åttonde våningen erbjuder vackra vyer över staden och en välsmakande frukost med tjänstvillig personal. Det enda som kan vara negativt för den som är ljuskänslig är att det saknades möjlighet att dra för mörkläggningsgardiner.

Bodde här: maj 2016, reste i arbetet
Tack Bengt I
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
SofitelLyon, Responsable relations clients på Sofitel Lyon Bellecour, svarade på det här omdömetSvarade 23 maj 2016
Google-översättning

Geachte Bengt,
Wij stellen uw opmerkingen over uw verblijf in Sofitel Lyon Bellecour erg op prijs. Het is altijd prettig om positieve reacties te mogen ontvangen.

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 6 april 2016

Perfekt läge med gångavstånd till det mesta. Stora fräscha rum med ett spektakulärt badrum fyllt med exklusiva produkter från Hermès. Hotellet inhyser två restauranger, den ena exklusive och den andra ett klassiskt franskt brasserie. Personalen var proffsig och trevlig och inget verkade vara omöjligt att fixa. Receptionen hjälpte oss med att boka ett bord på en Michelinkrog strax intill. En extra eloge vill jag passa på att ge Sebastién i receptionen som hjälpte oss att ta kontakt med Brussels Air som hade missat att boka om vår returresa hem då inga flyg den helgen trafikerade Brussels Airport efter terrorattentatet. Jag kan verkligen rekommendera detta hotell för den som vill ha bra kvalitet och en god sömn.

Tips för att välja rum: Väljer ni ett superior rum med utsikt mot Rhone får ni en fantastisk vy.
  • Bodde här: april 2016, reste med vänner
    • Läge
    • Renlighet
    • Service
1  Tack par_lindqvist
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
SofitelLyon, Responsable relations publiques på Sofitel Lyon Bellecour, svarade på det här omdömetSvarade 12 april 2016

Bästa kund, är det med stor glädje som vi får ditt lov om din vistelse på Sofitel Lyon Bellecour. Vi har vidarebefordrat dina kommentarer till alla våra ambassadörer och i synnerhet till Sebastien. Vi ser fram emot din återkomst!

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
De här omdömena har maskinöversatts från engelska. Vill du visa maskinöversättningar?
Omdömet skrevs för 4 veckor sedan

  • Bodde här: oktober 2018, reste i arbetet
    • Rum
    • Renlighet
    • Service
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
SofitelLyon, Responsable relations clients på Sofitel Lyon Bellecour, svarade på det här omdömetSvarade för 4 veckor sedan
Google-översättning

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs för 4 veckor sedan

  • Bodde här: september 2018, reste med familjen
    • Standard
    • Rum
    • Service
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
SofitelLyon, Responsable relations clients på Sofitel Lyon Bellecour, svarade på det här omdömetSvarade för 4 veckor sedan
Google-översättning

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Visa fler omdömen