Omdömet skrevs 31 mars 2016

Mycket fräscht hela hotellet. Personalen var väldigt hjälpsamma och glada, det är vi inte vana med i Frankrike. Vi hade ett jätte-trevligt familje-rum på andra våningen. Sängarna var så sköna, vi sov gott varje natt. Tyst och lugnt var det också. Bra förvaring för skidorna. Bilen hade vi parkerat nere i garaget. Hotellet ligger precis intill kabinbanan Aguille di Midi och nära in till gågatan. Spa med 4 bastun och pool var också helt fantastiskt. Jag var lite förvånad att det var gemensamt omklädningsrum och att man inte behövde duscha utan badkläder INNAN man hoppar i poolen. I bastun brukar man ju inte heller få ha badkläder på, eftersom badkläderna avger giftiga ångor (klor) som man då sitter och andas in, men här fanns det inga såna restriktioner.
Det var mysigt att dom hade popcorn-maskin och godis till barnen (även fastän våra barn inte äter godis) men det kändes som dom hade ansträngt sig lite extra för gästerna. Det var väldigt hemtrevligt, man trivdes från första stund man kom in där.
Frukosten gjorde mig delvis besviken, men det var nog det enda. Äggröran var tyvärr någon massproducerad historia som inte gick att äta. Jag hade önskat att hotellet själva hade gjort äggröran eller allra helst omelett. Jag saknade färska grönsaker vid frukosten, så som paprika t.ex. Jag gillade att man kunde plocka med sig egna termoskannor med varm choklad, tevatten, kaffe till bordet.
Jag saknade lite fler krokar/ handdukskrokar att hänga upp blöta handdukar x 4 st, badrockar x 4 st, blöta badkläder x 4 st och annat på... Hotellet skulle kunna spara in på lite handdukstvätt om det fanns fler krokar + miljötänk.
Jag kan verkligen rekommendera detta hotell och jag kan själv tänka mig att boka igen. Finns inget bättre än bastu och bad efter en hel dag i skidbacken!

• Bodde här: mars 2016, reste med familjen
Tack LenaMK
Omdömet skrevs 29 mars 2016

Välkomnande och varm personal tar emot dig när du kommer. Enkelt att komma till och från hotellet då det ligger "perfekt" Rumen är varmt inredda med bra sängar sköna sängkläder, bra med förvarings skåp i hallen. Spa avdelningen är ett måste att besöka. Maten är som man kan vänta sig av hotell god och funktionell. Frukosten erbjuder stor variation och mycket fräscha råvaror. wifi på hela hotellet som fungerar utmärkt.

Tips för att välja rum: Välj ett rum som har balkong mot Gondolen - super nice
  • Bodde här: mars 2016, reste med vänner
Tack Sarah J
Omdömet skrevs 18 augusti 2015

Hittade hotelet via Trip Advisor och vi blev inte besvikna. Läget är mycket bra; precis bredvid kabinbanan till Aguille de Midi och nära centrala staden. Lilla gratisbussen Le Mulet stannar i närheten, busshållplats på baksidan av hotellet och nära till tågstationerna. Stor lobby med reception, bekväma stolar/soffor. Kaffe/the/dricka och godis finns också. Mycket hjälpsam och kunnig personal. De kunde svara på allt och vi fick bättre service här än på turistinformationen! Gästkort som ger gratis buss- och tågresor ingår. Vi bodde i ett familjerum på första våningen, det låg mot bergen men även mot den stora vägen. Därifrån hördes dock ingenting. Fräscha fina rum; vattenkokare, tv, DVD (filmer finns att låna gratis) och mycket sköna sängar. Spa finns; gratis för hotegäster. Olika sorters bastu, pool relax med the och vatten. Möjlighet att boka behandlingar. Frukostbuffe'n absoliut godkänd: yoghurt, frukt, småvarmt olika pålägg, pannkakor, bröd, ägg, kakor. Allting superfräscht. Vi hade halvpension vilket var mycket prisvärt; då ingick trerättersmiddag. Maten var otroligt god; middagarna inleddes med en liten aptitretare och man fick sedan välja mellan två förrätter, två huvudrätter och två efterrätter. Vi har en kräsen son, men det var inga problem...han fick kyckling och pasta och tillfrågades om han ville ha annan förrätt eller om de kunde ordna något som inte fanns i menyn. Vi var supernöjda. Skall man försöka hitta något att klaga på så var det att det inte fanns någon ventilation/AC på rummet.

Tips för att välja rum: Be att få utsikt mot bergen och kanske inte första våningen, då de rummen är i markplan.
  • Bodde här: augusti 2015, reste med familjen
2  Tack bebo123
Omdömet skrevs 11 augusti 2015

Ett fantastiskt hotell med bra rum och sängar samt en mysig lounge.
Spa-avdelningen var verkligen speciell med såväl vanlig som isbastu, relax, jacuzzi, pool att simma i. Otrolig utsikt över Mont Blanc.
Fanns även tillgång till garage, dock inget som vi nyttjade.

Tips för att välja rum: boka i tid!
  • Bodde här: september 2014, reste som ett par
1  Tack Linda J
Omdömet skrevs 1 mars 2015

Stiligt, smakfullt, fantastisk SPA avdelning med både pool, bubbelbad & 3 olika bastur. Bra frukost, och trevlig bar. Stort + också att skidbussen gick bara ca 15m från hotellets ingång (men det visste inte personalen om).

• Bodde här: februari 2015, reste med familjen
1  Tack Tindra