Omdömet skrevs 11 augusti 2015

Bra hotell med en flott entré, lounge och restaurang. Rummen hade behövts en mindre uppdatering. Toaletten trång och separat från övriga badrummet.
Svårt att logga på wi-fi.
Baren nere i loungen var toppen med en superduktig bartender som gjorde mycket goda drinkar!

• Bodde här: september 2014, reste som ett par
1  Tack Linda J
Omdömet skrevs 21 september 2014

Mycket prisvärt hotell med trevlig personal som utan problem pratar engelska. Chamonix är dessutom en vacker plats med stora utomhusaktiviteter att erbjuda. Enkelt att åka dit via Geneve och transferbuss och är man där i Chamonix finns det bra restauranger och ett stort utbud av aktiviteter.

• Bodde här: september 2014, reste med vänner
Tack Bengt I
Omdömet skrevs 29 juni 2014

Les Aiglons ligger 5 mi. Gångväg från huvudgatan och är ett gammalt hotell som fått en ansiktslyftning. Badrummen är fräscha och inredningen snygg. Däremot så känns heltäckningsmattan lite sunkig. Spa-delen är lite dyster i källaren, men utomhuspoolen är riktigt trevlig. Ungarna älskade att bada i en uppvärmd pool även om det regnade. Det som drar ner betyget är prissättningen på frukost. 15 euro/dag/person är för mycket!

Tips för att välja rum: Välj rum med utsikt över bergen, värt en extra slant :)
  • Bodde här: juni 2014, reste med familjen
Tack Kicks72
Jérôme R, Directeur général på Le Refuge des Aiglons, svarade på det här omdömetSvarade 4 juli 2014

Dear Kicks72,

We would like to thank you for the time spent completing our questionnaire following your stay at Les Aiglons Resort & Spa.

We gratefully acknowledge your comments and suggestions, as they allow us to improve our service and better satisfy our guests.

Thank you and we look forward to host you again in our hotel.

Med Vänlig Hälsning

Jérôme Ridel

Directeur Exploitation

Omdömet skrevs 25 januari 2014

Utmärkt läge bara strax utanför centrum men ändå mycket nära. Skidbussarna stannar utanför dörren, skiduthyrning på hotellet, utmärkt spa och bra rum. Vi bodde i ett stort 3 bäddsrum med bra standard. Kanonbra frukost (€15). Servicen är det som verkligen utmärker hotellet.

Tips för att välja rum: Rekommenderar 3 bäddsrum som var betydligt rymligare än dubbelrum som jag förstår var ganska små.
  • Bodde här: januari 2014, reste med vänner
Tack MacPh
Omdömet skrevs 12 december 2013

Vi har varit i Chamonix och stannat på hotellet i 2 nätter. Av de bra sakerna kan man nämna bra läge, utanför centrum, men ändå gångavstånd till allt. Bussen till bakarna stannar utanför, 200 meter till Aiguille du Midi bana. Bra frukost med stor urval av saker. Fint SPA anläggning med bastu och hamam. Det enda som saknas där är relaxområde inomhus, då det är är kallt att sitta ute på vintern.
Vi har bott i i Superior rum som var bra och varmt i, men våra barn bodde i dubbelrum i annan flygel och hade kyligt på rummet. Negativt, tycker jag är att det saknas schampo och lotion på rummet. Personalen är trevlig och hjälpsam. Som helhet, en bra hotell, fast man skall stanna där bara om man får bra pris för rum och vill använda SPA.

• Bodde här: december 2013, reste med familjen
1  Tack svoj1967