Omdömet skrevs 25 augusti 2017

Ett skönt hotell som ligger väldigt bra. En minut gång till kabinbanan och går man åt andra hållet så hamnar man på huvudgatan där alla affärer och restauranger ligger.
Hotellet har en bra nivå på servicen och personalen var bra på engelska.
Rummet var skönt plus att vi fick ett rum med balkong. Här bor jag gärna igen

• Bodde här: augusti 2017, reste med vänner
Tack Reidar M
Jérôme R, Directeur général på Le Morgane, svarade på det här omdömetSvarade 29 augusti 2017

Reidar M,

Thank you for taking the time to post on TripAdvisor after your recent sojourn at Boutique Hôtel Le Morgane Chamonix.

I was delighted to read that you truly enjoyed your Chamoniard stay with us and that my team took wonderful care of you and that the quality and service of the Hotel played an important role in making it a memorable one. Rest assured that I will transmit your kind comments to the team who will certainly be very thrilled of it.

I do look forward to welcoming you back with us on your next visit to Chamonix Mont Blanc.

With my very best personal wishes,

Jerome Ridel

Omdömet skrevs 30 juni 2017 från mobil enhet

Med ett perfekt läge ligger detta mycket fina hotell som förgyllde vår resa. Fina rum (det finns flera rumstyper, välj gärna det lite dyrare double superior), hjälpsam personal, bra frukost och ett trevligt spa med rymlig bassäng och såväl torr- som ångbastu.

Bodde här: juni 2017, reste med familjen
Tack Lars W
Jérôme R, Directeur général på Le Morgane, svarade på det här omdömetSvarade 31 juli 2017

Lars W,

I was delighted to read that you truly enjoyed your Chamoniard stay with us and that my team took wonderful care of you and that the quality and service of the Hotel played an important role in making it a memorable one. Rest assured that I will transmit your kind comments to the entire hotel who will certainly be very thrilled of it.

With my very best personal wishes,

Jerome Ridel

Omdömet skrevs 2 juli 2015

Morgane är ett lattjo hotell. Läget perfekt mitt emellan liften mot Midi och centrum. Tyvärr blev det inget besök i restaurangen denna gång med dess renommé är synnerligen gott och utsedd till en av Chamonix bästa. Å andra sidan verkar arkitekten haft lite otur i sitt tänk. När de flesta hotell vill ha en välkomnande reception har detta hotell gömt sin personal bakom några pelare. Dörrarna på vårt rum gick åt fel håll och man är tvungen att gå in och ställa sig bredvid toalettstolen för att kunna stänga dörren. Dock ett lite problem på dess fina rum med ursköna sängar. Balkongen med utsikt mot Mont Blanc är makalös. Det som drar ner betyg och som vi tror fixas till tills vi kommer nästa gång är att personalen på olika avdelningar inte jobbar mot samma mål. När vi frågar varför baren stängt en vacker fredagskväll när ett stotr lopp har sin avlutningskilometer på gatan utanför hotellet får vi till svar att - jag vet inte, jag jobbar i receptionen. Vi bokar cyklar av nattportiern och får på morgonen veta att -så kan han inte göra! Detta trots att det fanns cyklar till oss och kommentaren var helt onödig. När städ glömt lägga upp handdukar blir det ingen ursäkt från receptionpersonal som dock snabbt löser problemet. När alla avdelningar på detta fina hotell jobbar mot samma mål blir det högsta betyg.

• Bodde här: juni 2015, reste med vänner
Tack Scharp63
Jérôme R, Directeur général på Le Morgane, svarade på det här omdömetSvarade 5 juli 2015

Scharp63,

Tack för erat meddelande pa Tripadvisor. All personal i Restaurangen, Spa och Receptionen uppskattar era kommentarer.

Omdömet skrevs 27 mars 2015

Utmärkt 4* hotell som ligger precis nedanför gågatan som är Chamonix centrum.
Dubbelrummen stora med balkonger men enkelrummen är besvärande små, fast med balkong:-)
Grym kvalitet på frukosten även om utbudet är litet och dag fyra har man definitivt provat allt som finns på den. Som exempel kan nämnas att deras äggröra förmodligen är den bästa som jag någonsin ätit på ett hotell.
Bäst av allt är ändå receptionspersonalens service nivå, de hjälper till med allt!:-)

• Bodde här: mars 2015, reste i arbetet
Tack JorgenE48
Jérôme R, Directeur général på Le Morgane, svarade på det här omdömetSvarade 28 mars 2015

JorgenE48,

Omdömet skrevs 27 september 2013

Underbart hotell med en underbar restaurang. När vi besökte hotellet (september 2013) var det erbjudande på 3-rätters lunch för ca 20 euro. Och det var en fantastisk måltid! Jag kan varmt rekommendera maten där.
Härlig spa-avdelning. Inte så stor och jag kan tänka mig att den kan vara ganska så full på vintern men nu var den perfekt och avslappnande.

Nära till liften för att åka upp till Mont Blanc ( 50 euro /person). 5 minuter promenad från "city".

• Bodde här: september 2013, reste som ett par
Tack Charlotte N
Jérôme R, Directeur général på Le Morgane, svarade på det här omdömetSvarade 3 oktober 2013

Charlotte N,